iPhone 5 Gadget Impian

110

*SILA SCROLL UNTUK ENTRY TERBARU*

Assalamualaikum warga internet! Pertama sekali saya nak ucapkan terima kasih kepada bro Denai Hati yang bermurah hati menganjurkan contest iPhone 5 Gadget Impian dan ingin berkongsi nikmat menggunakan iPhone 5 dengan rakan blogger yang lain. 

Sejujurnya ini adalah kali pertama saya menyertai contest dari Denai Hati (DH) kerana sebelum ni, bila saya dapat tahu DH adakan contest tapi dah ditutup penyertaannya. Saya sempat sertai contest kali ini dan tak akan lepaskan peluang kerana DH menawarkan hadiah iPhone 5 yang memang sudah lama saya impikan dan alhamdulillah saya layak ke peringkat seterusnya.. Mana tahu kalau ada rezeki kan? Menang kalah belakang cerita, yang penting join.
 
Ok, sebelum ni saya mengikuti entry tentang iPhone 5 dan dapat tahu yang bro DH dapat hadiah iPhone 5 dari rakan dan merupakan antara orang yg terawal memiliki gadget berkenaan di Malaysia. Tahniah! Saya tertanya-tanya bila agaknya DH nak buat contest iPhone 5, akhirnya ia menjadi kenyataan. For those yang nak usha entry mengenai iPhone 5 dari blog DH sebelum ni, nah silakan! :D

- iPhone 5 Blogger Paling Hebat
- iPhone 5 Hadiah Untuk Blogger

Berbalik kepada tujuan asal, kenapa saya berminat sangat untuk memiliki Iphone 5 sebagai gadget impian! Ok, to be honest saya tak pernah memiliki mana2 product keluaran Apple. Salah satu sebab, MAHAL.  Yang mampu beli iPhone, anda sangat bertuah. Saya cuma mampu tengok video unboxing dan review sahaja. Hehehe.. 

Saya adore sangat dengan product Apple termasuklah iPhone 5, Tuhan je tahu betapa saya menginginkannya. Nak beli tapi itulah.. duit kan? Lagipun handphone SE Zylo saya masih elok walaupun dah dua kali masuk klinik sebab screen rosak, kena charge RM200. Sadis. Takpe lah, boleh guna lagi..

SE Zylo yang sudah dua tahun saya guna
Sebenarnya teringin jugak nak update blog guna iPhone 5, so tak payah la nak kena mengadap computer dulu baru boleh update. Then, saya teringin jugak nak bertwitter guna iPhone, teringin nak ambil gambar guna camera iPhone 5 yang telah diperbaharui lepas tu terus twitpic ke Twitter dan Instagram. Tak perlu bawak DSLR yang besar gedabak tu, yelah bukan kecil dan ringan. 

Handphone Zylo saya tu bukanlah phone cikai, boleh berinternet, boleh layan Youtube dan Twitter, tapi terhad. Kalau blogwalking, internet kurang memuaskan. Kena tengok dalam versi mobile pulak tu, then bateri cepat habis. Bestnya kalau ada iPhone 5 kan? Semestinya saya boleh blogwalking di mana sahaja, 24/7! Boleh la mengeratkan hubungan sesama rakan blogger yang lain.


Saya ni jenis yang suka membaca, tak kisah la mengenai general knowledge, sukan, politik, hiburan, atau gadget. Apa2 pun saya mesti akan Google dan refer pada web site yg boleh dipercayai. Jadi kalau dah ada iPhone kat tangan tu senang la kan? Few touches je dah dapat info yang dicari. Saya juga boleh dikatakan tak boleh berenggang dengan internet, ada je benda yang saya nak buat samada blogging, tweet, layan Youtube, baca online news dan macam2 lagilah. Tapi jika memiliki iPhone 5 saya boleh buat lebih dari tu dan boleh memudahkan kerja seharian menggunakan aplikasi awesome yang boleh dimuat turun dari App Store secara percuma mahupun berbayar. So, aktiviti melayari internet tidak lagi terbatas. 

Jika memiliki iPhone 5 saya juga boleh mengurangkan bil telefon dengan menggunakan aplikasi Whatsapps, Viber, Tango, dan FaceTime, kerana aplikasi sebegitu membolehkan pengguna berkomunikasi secara percuma dengan syarat ada kemudahan internet la..

So, dalam banyak2 smartphone saya lebih berminat untuk memilik iPhone 5 semestinya kerana ia merupakan product keluaran APPLE yang memang sudah terbukti kehebatannya dan kerana sistem operasinya masih lagi yang terbaik. Begitu teruja dengan design terkini yang lebih slim, ringan dan tampak 'exclusive dan elegen' di mata saya. 


Hadir dengan 4 inch retina display lebih besar sedikit berbanding iPhone 4, tetapi anda masih boleh menyentuh setiap 4 penjuru skrin. Saiz sebegini cukup untuk saya update blog, blogwalking, layan video, dan main game bersama anak-anak buah. Hehe.. Sesuai dengan peredaran masa, iPhone 5 disokong oleh rangkaian 4G LTE  membolehkan pengguna melayari internet dengan lebih laju malah lebih laju berbanding peranti Apple sebelum ini. 

iPhone 5 juga dikatakan tahan hentaman dan hentakkan. Ini terbukti daripada beberapa video di Youtube di mana iPhone diuji bersama Samsung Galaxy S3 dan ternyata peranti terbaharu dari Apple itu lebih tahan lasak. Tapi, kalau saya dah dapat iPhone 5 mesti la saya jaga elok-elok dan protect dengan casing yang cantik.  

iPhone 5 memiliki 8 megapixel camera, 1.2 megapixel bagi front camera, serta HD video recording, jadi boleh la saya record video, edit dan terus upload ke Youtube dengan hanya menggunakan peranti hebat ini. Seperti iPhone 4s, iPhone 5 juga didatangkan dengan intelligent personal assistant iaitu Siri (ni yang paling best!) yang membolehkan pengguna mengawal peranti dengan hanya menggunakan arahan suara. Jadi boleh tanya apa saja yang saya ingin tahu, Siri pasti ada jawapannya. Berborak kosong dengan Siri pun boleh.. Hehe..   

  
Selain itu, iPhone 5 juga hadir dengan sistem operasi baru iaitu iOS6 yang menawarkan sokongan lebih baik dan telah pun mengemaskini aplikasi untuk kegunaan skrin 4 inci. Tidak cukup dengan itu, Apple kini telah memecah dominasi Google Map apabila memperkenalkan aplikasi pemetaan sendiri iaitu Apple Map. Yang ni pun berguna juga untuk saya. Ramai pengguna Apple Map mengkritik aplikasi ini kerana terdapat beberapa kesilapan pemetaan, namun saya percaya pihak Apple Inc tidak akan berdiam diri dan cuba memperbetulkan kesilapan tersebut.

Satu lagi pembaharuan yang perkenalkan pada iPhone iaitu penggunaan cip A6 yang dua kali lebih laju dan dua kali lebih hebat dari segi grafik berbanding cip A5 yang dipasang pada iPhone 4s. Best kan? Tak hairan la kalau iPhone 5 ni merupakan smartphone terbaik yang pernah Apple hasilkan. 

Jangkat hayat bateri iPhone 5 juga mampu bertahan lebih lama iaitu up to 10 hours on Wi-Fi, 8 jam untuk masa berbual dan penggunaan internet 3G/LTE serta 225 jam on standby mode. Kenapa nak set ke standby mode jika kita memiliki iPhone 5 kan?

Kali ini pihak Apple Inc pemperkenalkan earphone baru yang trendi lagi cool dikenali sebagai Earpods. Berdasarkan pembacaan saya, earpods baru ini mempunyai kualiti yang sama seperti earphone berjenama di mana bunyinya lebih baik dan kualiti 'bass' yang hebat. Amat sesuailah dengan saya yang sememangnya pencinta muzik! 


Walaupun menerima kritikan hebat diawal kemunculannya kerana terlalu sedikit perubahan dilakukan, namun iPhone 5 masih lagi mendapat tempat di hati pengguna dengan kemampuan peranti itu melebihi smartphone lain di pasaran.

Kalau lah saya menang iPhone 5 saya akan guna dengan sebaiknya supaya bro Denai Hati tak menyesal bagi hadiah tu sebab saya betul-betul nak! Pada saya, it is more than just a phone. Memiliki iPhone dalam poket seperti memiliki segalanya.

Namun, untuk memenangi sesuatu yang bernilai seperti iPhone 5 bukanlah mudah. Pihak DH telah pun memberikan beberapa tugasan yang perlu dilakukan para peserta. Antara tugasannya adalah peserta perlu mengumpul sebanyak mungkin klik G +1 pada entry penyertaan dan perlu menempatkan blog antara top 10 di Google dengan keywords “iPhone 5 Gadget Impian“.

Macam senangkan? Tapi ia tak semudah yang disangka. Maklumlah, blog saya tidak lah se-famous blog lain yang boleh dapatkan ribuan pageviews untuk satu entry. Dan, untuk mengumpul klick G+1 yang banyak juga agak mencabar. Dan kini peserta perlu ajak rakan dan saudara mara untuk vote blog. So far, saya dah kerah beberapa orang supaya undi blog saya dan ternyata memang sukar nak tandingi jumlah undian blogger-blogger lain.

contest iphone5 300x250 Banner

Tapi saya tidak cepat putus asa, sebab seperti yang saya katakan tadi saya betul2 nak iPhone 5! So far, saya telah pun tweet di Twitter, update di Facebook dan ping entry ini di merata tempat. Selain itu, saya juga singgah ke blog rakan blogger yang menyertai contest ini dan saling membantu each other bagi meraih G+1 dan undian. Saya ingat nak buat contest dalam contest, tapi tak sempat nak monitor sebab ada kerja yang perlu diuruskan.  Tapi saya buat 'entry sorotan' iaitu Cabaran iPhone 5 Gadget Impian, Tugasan Seterusnya dan iPhone 5 Gadget Impian: Tinggal Satu Hari Sahaja Lagi! dengan harapan dapat la tingkatkan pageviews. At least, usaha dan kesungguhan tu ada untuk dapat apa yang kita inginkan.

Rasanya itu je lah kot. Info yang saya dapat ni pun hasil dari pembacaan saya di blog DH dan review dari Youtubers sejak hari pelancarannya tempoh hari. Cukup untuk menggambarkan betapa iPhone 5 adalah gadget impian saya.  So, kalau korang rajin dan murah hati boleh la click button G+1 kat bawah tu k? Well, saya dah berusaha dan harap pihak DH tak terlepas pandang pada blog saya ni.. heee! Saya tidak meletakkan harapan setinggi gunung untuk menang, sebab "hidup kena berani untuk kalah". Namun, saya percaya yang rezeki ALLAH ada di mana-mana even di alam maya.

Good luck kepada 84 rakan blogger yang tersenarai, teruskan usaha mana tahu rezeki korang kali ni. Dan kepada bro Denai hati, terima kasih banyak-banyak sebab anjurkan contest ini sekaligus memberi peluang kepada kami untuk memiliki iPhone 5. Mudah-mudahan slogan "Hidup Untuk Memberi" akan terus berkekalan dengan banyak lagi contest lepas ni. Semoga ALLAH melipat gandakan rezeki bro. :)

"Contest iPhone 5 Gadget Impian anjuran Denaihati di taja oleh eQurban.com, StudioAksara.com, AbangEnsem.com, AriffShah.com, Eizil.com, Sweetkurma.com, Serverfreak.com, Noehas.com, Anarm.net, dan Denai.my."

Tags

Post a Comment

110Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. Jutaan terima kasih diucapkan kerana menyertai "iPhone 5 gadget impian" dan semoga berjaya. Sentiasalah melawat Denaihati untuk mengetahui update terkini dari masa kesemasa.

    ReplyDelete
  2. Penyertaan dah tamat...meh kita tgk bape ramai blogger yg join contest ni nanti....apapun selamat berjaya sis...:D

    ReplyDelete
  3. @Yas y ramai yg joi kali ni.. risau dgn tugasan lepas ni.. anyways, thank you! :D

    ReplyDelete
  4. Good Luck ! Semoga menang ! :)

    ReplyDelete
  5. good luck dgn kontest iPhone 5

    ReplyDelete
  6. semoga berjaya...ramai yang sudah angau iphone 5 ni termasuklah sy..hehe

    ReplyDelete
  7. @Hafizul thank you! angau teruk dah ni. lol!

    ReplyDelete
  8. Good Luck..dh G+1..nnti support saya juga yer.. ;-)

    ReplyDelete
  9. @UpProfits terima kasih! Awak pun good luck! :)

    ReplyDelete
  10. Assalam bro... boleh minta tolong sikit... boleh tekan button G+1 tak di artikel nie --> http://ikhwanmencarinurillahi.blogspot.com/2012/11/iphone-5-gadget-impian.html

    Mohon jasa baik ... ^_^

    Good Luck bro... dah G+1.. nnti support sya juga...

    ReplyDelete
  11. Salam Kenal..

    Saya dah bantu anda G+ nanti support saya balik ye..

    Nak mintak tolong semua dan reader yang lain tolong support Mummy menang hadiah iPhone 5 Gadget Impian

    1. Klik Entri Contest iPhone 5 Gadget Impian

    2. Klik butang G+ (Google Plus)

    3. Jangan lupa follow blog Mummy!

    Mintak sangat jasa baik korang.

    Thanks

    ReplyDelete
  12. @Mummy Akmar saya dah hit balik. Thank you so much and good luck! :D

    ReplyDelete
  13. salam kenal...
    jom sama2 klik G+...
    heheh...

    ReplyDelete
  14. Semoga berjaya mendapat iPhone 5 Gadget Impian..Good Luck! Support saya juga ya..

    ReplyDelete
  15. Mmg smart iphone 5 ni...terliur sungguh tgk

    Selamat berjya yer & G+1 utk entri ni... =)

    ReplyDelete
  16. Selamat sudah +1 kan, Thanks for your help! semoga berjaya jugak nik:)

    ReplyDelete
  17. pjaz dh klik G+
    nanti support pjaz jgk yer =)

    ReplyDelete
  18. @cikpjaz saya dah click! terima kasih sudi singgah. good luck! :D

    ReplyDelete
  19. Salam...saya dah klik G+ sebagai support untuk sahabat

    ReplyDelete
  20. dah bagi satu tuk nik....semoga berjaya...:D

    ReplyDelete
  21. Semoga sukses dan semoga berjaya sahabat...
    Dukungan dengan memberikan Klik G+1 telah diberikan

    ReplyDelete
  22. Dah klik G+1 buat anda nik khazami, moga anda klik juga buat saya.
    Terbaiklah entri anda, Good Luck.

    ReplyDelete
  23. assalam ziarah :)
    datang dari segmen yang sama :)
    da g+1 kat sini. g+1 for me, bolehkan? tq ! :D

    ReplyDelete
  24. terima kasih sudah berkunjung, dan suport g+1 saya beri g+1 for iPhone 5 Gadget Impian. good luck.

    ReplyDelete
  25. @Nikkhazami.. ! :-)

    Selamat berjuang!

    ReplyDelete
  26. @Puan Gojes salam ziarah. dah g+1. good luck! TQ :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. PG still remember on this contest. memang hebat cabaran masa ni kan nik. tak sangka ada lagi cabaran iphone 5s, tapi cabaran yang berbeda pula. good luck untuk kita nik.

      Delete
  27. Saya dah G+, harap dapat membalasnya..hehe. thanks.

    ReplyDelete
  28. wah... join gak ke? bagus... bagus... good luck!! (^_^)

    ReplyDelete
  29. G+1 daripada www.hasrulhassan.com. Semoga berjaya ...

    ReplyDelete
  30. iPhone 5 nya keren sob.

    Semoga menang sob.

    Salam sukses selalu...

    ReplyDelete
  31. syu dah support..gudluck ye..

    ReplyDelete
  32. salam ziarah dan perkenalan, saya dah G+, harap dapat membalasnya..hehe.. thanks..

    http://bahrain-info.blogspot.com/2012/11/iphone-5-gadget-impian_2.html

    ReplyDelete
  33. Salam perkenalan & ziarah,

    hadir bersama2 G +1, Harap sudi mengunjung balas ke blog cheezemaz.blogspot dgn G +1 juga nanti

    ReplyDelete
  34. @Bahrain Ramlan saya dah g+1.. thank you and good luck. :)

    ReplyDelete
  35. semoga berjaya..harap sudi untuk +1 untuk saya juga

    ReplyDelete
  36. semoga berjaya...satu klik dari sy..hehe..nanti ada masa singgah ler kat blog sy pula yer...hehe..klik anda amat berharga tu..

    ReplyDelete
  37. ok. sudah vote. semoga berjaya dan menang!

    ReplyDelete
  38. @titan salam kenal! terima kasih banyak2! :D

    ReplyDelete
  39. orait. dah G+1. good luck ;)

    ReplyDelete
  40. +1 ke 65 dari saya..goodluck!

    http://www.cikgunaman.com/2012/11/iphone-5-gadget-impian.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow! saya dah g+1 kembali. thank you! good luck. :)

      Delete
  41. gOOD lUCK nIK. hARAP DAPAT KLIK KEMBALI.

    ReplyDelete
  42. siap klik G+ dan vote blog ni seperti dijanjikan semalam
    jgn lupa kita sama yek...

    Tok Puteh
    http://www.anakulucheka.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya dah vote dan g+1! terima kasih banyak2! :)

      Delete
  43. saya datang untuk membalas g+

    Good luck ye !!!!!

    ReplyDelete
  44. salam kenal dari contest denaihati..dah g+1 untuk anda..kalau tak keberatan, mohon g+1 untuk saya juga. terima kasih. :)

    entry contest : iPhone 5 Gadget Impian

    ReplyDelete
  45. 1 vote utk anda petang ni
    jgn lupa kita sama yek :)

    tok puteh
    http://www.anakulucheka.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudah vote untuk anda. terima kasih banyak banyak.. :D

      Delete
  46. Nak yang awesome , MELETOPS , WOW ,
    http://yayalarhsecret.blogspot.com/p/awesome-ga-in-blog.html .

    Buat blog btambah comel ?
    http://yayalarhsecret.blogspot.com/p/tutorial_5790.html

    Ingin direview ?
    http://yayalarhsecret.blogspot.com/p/review-blog.html

    ReplyDelete
  47. saya da G+1 nik lama da. hehe. saja nak tambah komen :D

    ReplyDelete
  48. Good luck dear...seronoknye kalau menang kan..Iphone tuuuu...:)

    ReplyDelete
  49. Satu lagi tambahan vote G+ dari saya.....

    ReplyDelete
  50. G+201 dan vote untuk awak ..harap sudi vote kembali (peluangtercipta)..terima kasih

    ReplyDelete
  51. Encontrei o seu blog, estive a folhear achei-o muito bom, feito com muito bom gosto.Tenho um blog que gostava que conhecesse. O Peregrino E Servo.
    PS. Se desejar fazer parte dos meus amigos virtuais faça-o de forma a que eu possa encontrar o seu blog para o seguir também.
    Que haja paz e saúde no seu lar.
    Sou António Batalha.

    ReplyDelete
  52. hope impian tcapai utk dpt iphone 5 gadget.. ^_~

    ReplyDelete
  53. No Swap!!!
    No COD!!!

    iPhone 5 (Wholesales).
    64GB-$500USD
    32GB-$470USD
    16GB-$450USD

    APPLE IPHONE 4S/ 5
    APPLE IPAD MINI 3/4
    NOKIA LUMIA 900 SERIES
    SAMSUNG GALAXY S4/ S3/ NOTE
    BLACKBERRY Z10 / BB Q10
    BLACKBERRY PORSCHE 9981 GOLD DESIGN
    BLACKBERRY PORSCHE P9981 VIP PIN (2A222222.2AA66666.2A999999)

    For inquiry Order Contact:
    24hrs Service: BBM PIN:2366A9CD
    Email:buying.info@yahoo.com
    Email:smartphones.dept@hotmail.com
    SKYPE: order.info

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top