Menang Grand Prize Blogging Contest Mencari Ramli 2!

12

Hello internet! Dah lama peram entry ni, tunggu masa yang sesuai untuk publish. Baru-baru ni saya ada join blogging contest Mencari Ramli 2 (MR2) anjuran Telekom Malaysia (TM). Contest tu memerlukan blogger supaya menggalakkan penonton mengundi peserta yang paling berpotensi untuk bergelar 'Ramli'.

Saya join contest tu sebab kekeringan idea untuk update blog, so bila join at least blog ni ber-update. Satu lagi sebab hadiah yang ditawarkan memang lumayan dan best gila!

So, saya pun submit dua blog post kepada Nuffnang

Then, pada 16 Julai saya menerima satu email dari Nuffnang yang mengatakan saya menang blogging contest MR2! Bukan saguhati, tapi GRAND PRIZE!!! Alhamdulillah! HAHAHAH! Hadiah yang saya dapat adalah: 

Trip untuk dua orang ke Manchester bagi menyaksikan Man Utd beraksi di stadium Old Trafford, UK. Kesemua perbelanjaan ditanggung sepenuhnya oleh TM. The trip worth RM30,000!


Macam tak percaya! Banyak kali jugak baca email tu, in case I was dreaming. Rezeki kan? Grand prize pulak tu. Selalu jugak masuk contest dan giveaway, tapi tak pernah dapat hadiah sebesar ni. Dapat tahu sehari selepas my birthday, so kiranya hadiah tu best birthday present ever!!!

Walaupun saya bukanlah die hard fan Man Utd, tapi siapa tak happy dapat peluang ke Manchester, menonton perlawanan bola sepak di Old Trafford tanpa bayar apa-apa. Lebih manis, saya berpeluang ke sana kerana memenangi hadiah utama  blogging contest. I feel so lucky. Peluang macam ni hanya datang sekali dalam seumur hidup. 


Nasib baik minat bola, tahu jugak serba sedikit mengenai Man Utd dan takde la blur sangat kat sana nanti. Owh, saya bakal menyaksikan Barclays Premier League di mana Man Utd bertemu Chelsea. Orang kata ni game tumpuan, sebab liga musim 2013/14 baru start, perlawanan pertama di Old Trafford dan yang paling menarik, ini merupakan pertembungan antara dua pengurus baharu. Woohoo!


Setiap orang ada dream vacation spots, so do I. Tapi saya tak pernah terfikir untuk ke Europe, apatah lagi ke Old Trafford. So, it's a dream come true of a dream that I never had!

Mine!!!
Tarikh dalam gambar di atas telah ditukar.. We'll be leaving on 24th of August. Owh, Tahniah kepada rakan blogger lain iaitu Penaberkala, Bro Pizli dan Bismil Azian.

Entry ini membuktikan rezeki tu ada di mana-mana termasuk di alam maya. Memenangi hadiah utama blogging contest Mencari Ramli 2 merupakan pencapaian terbaik saya sebagai seorang blogger! Siapa sangka, sebuah blog membawa saya ke Manchester, United Kingdom. Thank you ALLAH, thank you TM and Nuffnang as well.

Nak tengok entry kemenangan tu click sini Blog Post 1 dan Blog Post 2.

p/s: Saya dah plan nak bawak mafla The Red Warriors di Old Trafford nanti. :D

Post a Comment

12Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. congrate!!!! syok tu dpt terbang free...

    ReplyDelete
  2. Tahniah diatas kemenangan..bestnya..bila lah masa sis pulak ya.

    ReplyDelete
  3. tahniah bro.....syoknyer dpt g MU freeeeee.....

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. nasib baik dia kasi. cukup la utk masuk toilet dgn beli ice cream. haha!

      Delete
  5. Wow tanniah. Ibarat 'dream come true'. Terbang ke Old Trafford untuk menonton juara berganda EPL beraksi. :-)

    Pasport sudah ada?

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top