Semak Baki PTPTN Melalui SMS

18

Semak Baki PTPTN Melalui SMS. Pelajar dan bekas pelajar IPTA atau IPTS kini boleh membuat semakan status dan baki pinjaman PTPTN dengan lepah cepat dan mudah melalui sistem khidmat pesanan ringkas (SMS).

Sistem yang dikendalikan oleh mySMS ini cukup mudah dan pantas. Anda tidak memerlukan talian internet atau ke pejabat PTPTN. Segalanya boleh dibuat melalui SMS. 

Cara semak baki PTPTN melalui SMS


1. Taipkan PTPTN<jarak>BAKI<jarak>No. Kad Pengenalan<jarak>No.Pin
    Contoh: PTPTN BAKI 901201064785 123456

2. Hantarkan ke 15888

Untuk dapatkan No Pin taipkan: 

PTPTN<jarak>NOPIN<jarak>No. Kad Pengenalan
Hantarkan ke 33199

Semak Perkara Berkaitan PTPTN

Anda bukan sahaja boleh semak jumlah baki, tetapi boleh membuat semakan lain berkaitan PTPTN seperti pembiayaan ujran, SSPN, dan kelayakkan pelepasan cukai melalui SMS. Mudah sahaja, boleh rujuk gambar di bawahtentang cara untuk menghantar SMS.


Jadi lepas ni senang sikit nak check baki serta memudahkan peminjam untuk bayar hutang. Haha! Terima kerana membaca Semak Baki PTPTN Melalui SMS.

Artikel sebelum ini: Kelebihan Pengiklanan Revenuehits
Tags

Post a Comment

18Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. Sudah lama tak semak berapa baki hutang dengan PTPTN ni..

    ReplyDelete
  2. akak lama tak semak, bila semak thn lps, ptptn akak dh habis bayar. call call tak dpt nk minta slip pembayaran sampai skang akak malas nak check lg n ignore... tak tahu la camana....

    ReplyDelete
  3. 33199 punya line dah tak aktif

    ReplyDelete
  4. dah hantar mesej, tapi die tulis no.ic nih tak berkaitan adoiiiiyaiii

    ReplyDelete
  5. dah lama tak semak baki.

    hehe..

    ReplyDelete
  6. Hmmm agak2 berapa la baki yang tinggal ehh .. hmmm

    ReplyDelete
  7. * Adakah anda memerlukan pinjaman segera?
    * Bayaran balik bulanan bermula dalam tempoh 8 bulan selepas anda telah mengumpul pinjaman dalam akaun bank anda.
    * Kadar faedah yang rendah 2%
    * Pembayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) tempoh.
    * Terma pinjaman yang fleksibel dan bayaran bulanan.
    * Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan jawapan yang awal kurang daripada 24 jam, dan ***.
    *** Pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang kami perlukan, daripada anda
      Hubungi kami sekarang Email: trustloan87@gmail.com

      TERBAIK BERHUBUNG,
    Mr.Anthony Dave.
    Ketua Pegawai Eksekutif
    Amanah Pinjaman Syarikat

    ReplyDelete
  8. Hello, saya Mr Leonardo Sanchez, pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan pinjaman peluang seumur hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman kepada ekuiti Meningkatkan Perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank-bank dan agensi kewangan yang lain? Adakah anda memerlukan gadai janji atau pinjaman penyatuan? Mencari-cari lagi kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda pada masa lalu. Kami memberi pinjaman tabungan pada individu yang memerlukan bantuan kewangan, Yang Mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil, untuk melabur dalam perniagaan pada kadar 2%. Saya hendak Gunakan medium ini untuk memberitahu anda bahawa kami memberikan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan akan bersedia untuk menawarkan anda pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (sanchezloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  9. Hello,
    Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Encik Wilfred Gambon, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (wilfredgambonloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  10. TESTIMONI CARA I GOT PINJAMAN MY DARIPADA INI SYARIKAT HEBAT, I'M A MUM SINGLE (Franklinloans37@gmail.com)


    Nama saya Puan Happy Vicky. Saya tinggal di Amerika Syarikat Las Vegas dan saya adalah seorang wanita gembira hari ini kerana saya bercakap, saya memberitahu diri saya bahawa mana-mana syarikat pinjaman atau pemberi pinjaman yang boleh mengubah kehidupan yang patah saya dan keluarga saya, saya akan merujuk mana-mana orang yang sedang mencari pinjaman kepada Mereka. Mereka memberi kebahagiaan kepada saya dan keluarga saya, saya adalah memerlukan pinjaman sebanyak $ 95,000 USD pada 13 Oktober 2015 dan saya mendapat pinjaman saya dalam masa 72 jam tanpa tekanan Mereka sesungguhnya Tuhan kamu takut kepada manusia, bekerja dengan sebuah syarikat pinjaman yang berwibawa. jika anda memerlukan pinjaman dan anda adalah 100% pasti untuk membayar balik pinjaman sila hubungi mereka hari ini dan beritahu mereka bahawa saya Mrs.Happy Vicky merujukkan anda kepada mereka yang anda boleh mencapai mereka melalui e-mel ...... (Franklinloans37@gmail.com) ... Saya ingin anda nasib baik terima kasih dan Allah maha Kuasa memberkati anda.
    Regards,
    The Moonbreakers Team.

    ReplyDelete
  11. Adakah anda sedang mencari pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman rumah, kereta
    pinjaman, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman tanpa cagaran, modal teroka,
    dan lain-lain .. Atau anda menolak pinjaman oleh bank atau kewangan
    institusi untuk satu atau lebih reasons.You di tempat yang betul untuk
    penyelesaian pinjaman anda! Saya sedang pemberi pinjaman swasta, saya memberi pinjaman kepada
    syarikat dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan
    2%. Faedah. Sila hubungi kami melalui e-mel grass2graceloanfirm@gmail.com

    ReplyDelete
  12. Hello,
    Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Encik kelvin Fajardo, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (kelvinfajardoloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  13. BERITA BAIK. READ
     Hello kawan-kawan, nama saya Puan Fridha Kartika sila sila Saya mempunyai beberapa berita baik untuk berkongsi dengan anda semua. Saya tidak dapat menjelaskan betapa gembiranya saya sekarang. Akhir sekali, saya hanya mendapat pinjaman daripada Sadeeq INVESSTMENT.CORP yang berdaftar dengan organisasi kredit antarabangsa Islam di seluruh dunia dan organisasi antarabangsa memeber pelaburan / pinjaman kesatuan. Kawan saya mengarahkan saya kepada mereka. Saya telah mencari untuk asal peminjam swasta talian selama ini di mana saya boleh meminjam wang untuk memulakan perniagaan saya, tetapi semua usaha saya untuk mendapatkan pinjaman asal syarikat gagal. Semua yang saya telah dalam hubungan dengan semua penipuan. Secara jujur, pada mulanya, saya fikir Sadeeq Investment.Corp adalah salah satu penipuan sehingga mereka membawa kegembiraan kepada hidup saya hanya beberapa hari yang lepas. apabila saya cuba dan lihat sendiri, setelah memenuhi semua keperluan yang diperlukan, saya terkejut bahawa mereka sebenarnya dipindahkan pinjaman saya ke dalam akaun bank saya. Saya amat gembira sekarang kerana Allah telah digunakan organisasi ini untuk memberkati saya tahun ini. kawan baik jika anda mahu tahun ini menjadi tahun kebebasan kewangan anda dan gembira seperti saya, cepat dan menghubungi mereka sekarang. E-mel mereka (sadeeqinvestmentplan@gmail.com) Saya berharap maklumat penting ini akan mengubah hidup anda tahun ini. Saya ingin anda semua yang terbaik.
    Anda boleh hubungi saya di [fridhakartika@gmail.com]

    ReplyDelete
  14. Adakah anda memerlukan pinjaman? Anda berada dalam krisis kewangan atau memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk menyelesaikan hutang anda atau membayar bil-bil anda atau memulakan perniagaan yang bagus? Anda mempunyai skor kredit yang rendah dan anda mendapati sukar untuk mendapatkan pinjaman modal dari bank-bank tempatan dan institusi kewangan lain? Inilah peluang anda untuk mendapatkan pinjaman dari organisasi kami. Kami menawarkan pinjaman peribadi untuk tujuan-tujuan berikut dan banyak lagi. Pinjaman Peribadi, Pengembangan Perniagaan, Business Start-up, pendidikan, penyatuan hutang, pinjaman Hard Money. Kami menawarkan pinjaman pada kadar faedah 2% rendah. Hubungi kami hari ini (BRADLEYSCOTFINANCIALSERVICE@GMAIL.COM)

    ReplyDelete
  15. Adakah anda fikir untuk mendapatkan pinjaman? Anda serius yang memerlukan pinjaman segera untuk mula y perniagaan kami sendiri? Adakah anda dalam hutang? Ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda, kami memberi pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan pinjaman korporat dan semua jenis pinjaman w engan 2% kepentingan untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui e-mel (CHOSENLOANFIRM@GMAIL.COM)

    ReplyDelete
  16. Hello, I 'm Mr. Jonathan Albert Mak, pemberi pinjaman peribadi pinjaman yang memberikan pinjaman peluang masa hidup. Adakah anda memerlukan pinjaman dengan segera untuk menyelesaikan hutang anda, atau anda memerlukan pinjaman modal untuk perniagaan anda? Anda telah ditolak oleh Bank-Bank dan institusi kewangan lain? Perlukan pinjaman penyatuan atau gadai janji? Cari lagi, kerana kami di sini agar semua masalah kewangan anda dengan perkara yang sebelum ini. Kita pinjaman dana dari individu-individu yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil-bil, untuk melabur dalam perniagaan jumlah 2%. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan kepada anda bahawa kita memberi bantuan waris yang boleh dipercayai dan akan menawarkan dan pinjaman. Terima kasih, sila hubungi kami hari di: jonathanalbertmak@gmail.com.
    Jonathanalbert88@outlook.com

    ReplyDelete
  17. Do you need a genuine Loan to settle your bills and startup

    business? contact us now with your details to get a good

    Loan at a low rate of 3% per Annual email us:

    Do you need Personal Finance?

    Business Cash Finance?

    Unsecured Finance

    Fast and Simple Finance?

    Quick Application Process?

    Finance. Services Rendered include,

    *Debt Consolidation Finance

    *Business Finance Services

    *Personal Finance services Help

    Please write back if interested with our interest rate EMAIL: muthooth.finance@gmail.com
    Call or add us on what's App +91-7428831341

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top