Sinopsis Cinta Masam Manis di Tv3

4

Sinopsis Cinta Masam Manis di Tv3. Menggantikan Lara Terindah yang bakal menutup tirainya tidak lama lagi, Tv3 membawakan sebuah lagi drama menarik buat tontonan peminat setia drama Melayu. Drama bersiri CINTA MASAM MANIS akan menghiasi Slot Akasia bermula 26 September 2016.

Cinta Masam Manis menggandingkan Izara Aishah dan Zamarul Hisham sebagai teraju utama, agak berbeza dengan drama-drama sebelum ini kerana kali ini Tv3 pelakon baru sahaja. Pelakon seperti Shah Jaszle, Sweet Farhanna, Nur Alis Maria, Raja Ilya, Rahim Omar, Wan Nur Azlin, dan Liza Abdullah, turut membantu menjayakan drama ini.


Drama 24 episod ini mendapat sentuhan pengarah berpengalaman, Eoon Shuhaimi, serta skrip digarap oleh Shuhadatul Ain Zakaria. 


Diterbitkan oleh produksi OrangeTree Production, Cinta Masam Manis bakal menemui penonton pada 26 September ini setiap Isnin hingga Khamis, jam 7 malam di Tv3.

Sinopsis Drama Cinta Masam Manis

Hisham, seorang duda yang ditinggalkan isteri untuk meruskan kerjaya di luar negara. Mempunyai dua orang anak iaitu Hanna, 18, dan Hanis, 12 , mereka menjadi keutamaan dalam hidup Hisham. Hisham telah menutup pintu hatinya untuk wanita kerana ingin menumpukan perhatian terhadap kerja dan anak-anak. Sehinggalah dia bertemu dengan Zaleha. 

Zaleha ialah seorang gadis muda, ceria dan 20 tahun lebih muda darinya. Mereka saling jatuh cinta namun dihalang oleh keluarga, anak-anak, dan bekas isteri Hisham.

Hanna menentang sekeras-kerasnya hubungan ayahnya dengan Zaleha. Dia menganggap Zaleha hanya inginkan harta semata-mata. Tambahan pula perbezaan umur antara mereka membuatkan Hanna berasa kurang selesa. Berbeza dengan Hanis yang cukup senang dengan perhubunga ayahnya. Bagi Hanis, sudah tiba masanya untuk ayahnya  mencari kebahagiaan.

Ibu Zaleha turut tidak bersetuju dengan hubungan mereka berdua kerana status Hisham serta ingin menjodohkan anaknya dengan Erman. Lebih memburukkan lagi keadaan, bekas isteri Hisham, Tasya, pulang ke Malaysia untuk menagih cinta. 


 OST / Lagu tema Cinta Masam Manis: KRU - Hingga ke Jannah

 Entri sebelum ini - Cara Beli Barang di 11Street

Terima kasih kerana membaca Sinopsis Cinta Masam Manis di Tv3
Tags

Post a Comment

4Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. Menarik juga jalan cerita drama ni, lagi2 hero-heroinnya mempunyai jarak umur agak jauh.☺

    ReplyDelete
  2. emmm..nampak cam lain skit sinopsis cternya..

    ReplyDelete
  3. Ok pelakon dia..nmpk hdsm..jgn kecam saya..heheheh

    ReplyDelete
  4. sepertinya menarik juga ceritanya ni....

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top