Sinopsis Jangan Benci Cintaku Tv3

2
Sinopsis Jangan Benci Cintaku Tv3. Menggantikan drama Halalkan Hati Yang Kucuri yang disambut baik sepanjang Ramadan lalu, stesen nombor satu negara membawakan drama terbaharu mengisi Slot Akasia bertajuk JANGAN BENCI CINTAKU.

Drama rantaian terbitan Suhan Movies & Trading ini mendapat sentuhan pengarah Pali Yahya. Seperti biasa, ia merupakan yang diadaptasikan dari novel cinta popular dari tajuk yang sama tulisan Emy Roberto.

jangan benci cintaku

Bersiaran sebanyak sebanyak 28 episod, Jangan Benci Cintaku menggandingkan Zahirah Macwilson dan Saharul Ridzwan sebagai pelakon utama. Selain itu antara pelakon lain yang turutn menjayakan drama ini ialah Izzue Islam, Niena Baharun, Amelia Henderson, Daler Yusuf, Luqman Hafidz, Azizah Mahzan.

Novel ini boleh dikatakan famous juga. Kerana banyak result cariannya di laman Google. Contohnya bab 1

Sinopsis drama Jangan Benci Cintaku Tv3



Sekali lagi mengetengahkan kisah kahwin paksa, Jangan Benci Cintaku mengisahkan Rafeeqa yang terpaksa berkahwin dengan Shahrizal pada usia muda atas desakan keluarga. Tiada sebab bagi Shahrizal untuk tidak jatuh cinta akan isterinya. Namun pada Rafeeqa, perkahwinan adalah satu bebanan yang terpaksa dia tanggung.

Ingin lari dari tanggungjawab, Rafeeqa nekad untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara walau dipujuk rayu suaminya.


jangan benci cintaku

Pada awal perkahwinan, Shahrizal melayan isterinya dengan baik. Mereka masih berhubung walaupun Sehinggalah tahun akhir pengajian Rafeeqa, dia merasakan ada sesuatu yang tidak kena dengan suaminya. Shahrizal yang selama ini mengikut sahaja karenahnya tetiba-tiba bersikap dingin. Pada saat itulah dia mula rasa kehilangan.

Rafeeqa pulang ke Malaysia dan ingin menjadi isteri yang lebih baik. Rupa-rupanya Shahsrizal dalam diam mempunyai orang ketiga. Patutlah dia bersikap dingin.

Enggan mengulangi kesilapannya selama inin, Rafeeqa berusaha untuk memikat suaminya. Namun tidak semudah itu, dengan kemunculan Husna di antara dirinya dan Shahrizal, Nek Pah yang tak pernah mengiktiraf kedudukannya sebagai cucu menantu dan juga Irwan yang tak habis-habis menempel untuk mendekatinya, semuanya menguji kesabaran.

OST / Lagu tema: Misha Omar - Sampai Bila

Jangan Benci Cintaku Tv3 bakal bersiaran setiap Isnin hingga Jumaat, jam 7 malam, di Tv3.

Tags

Post a Comment

2Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. macam menarik juga cerita ini...boleh la layan juga nanti..

    persoalannya rumah saya tiada TV la pulak

    ReplyDelete
  2. Tak folo cerita ni sebab tak best kot.hehe

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top