Fakta Menarik Ant-Man and The Wasp

4
Marvel Studios meneruskan dominasi mereka dalam arena mengadaptasi komik ke layar perak dengan sebuah lagi filem terbaharu dalam Marvel Cinematic Universe (MCU), Ant-Man and The Wasp.

Walaupun ada sesetengah pihak menganggap trend mengadapatasi komik ke layar perak sudah basi, Marvel membuktikan bahawa tanggapan itu salah. Saya sendiri yang bukan peminat tegar filem superhero terpaksa mengakui Marvel telah melakukan tugas cemerlang dalam membina empayar yang mampu berdiri teguh hingga ke hari ini.

Fakta Menarik Ant-Man and The Wasp


Ini terbukti apabila Avengers: Infinity War mengukir sejarah sebagai filem paling laris di dunia dengan mencatat kutipan sebanyak USD1.16 bilion hanya dalam masa 12 hari sahaja. Malah, filem-filem terdahulu mendapat respon dan ulasan positif daripada pengkritik filem Amerika Syarikat.

Untuk rekod ini filem susulan daripada filem pertama, Ant-Man (2015) dan filem ke 20 dalam francais MCU sejak diterbitkan pada 2008.

Sinopsis Ant-Man and The Wasp


Scott Lang terpaksa menerima kesan daripada tindakannya yang cuba untuk menyelamatkan dunia serta meluangkan masa dengan anaknya.  Lang, bagaimanapun sekali lagi Hope van Dyne dan Dr. Hank Pym yang meminta bantuannya untuk menyelesaikan misi baharu. tetapi kali ini Lang tidak bersendirian sebagai Ant-Man, berkerjasama dengan Hope sebagai The Wasp untuk membongkar rahsia lampau.


Pelakon: Paul Rudd, Evengeline Lilly, Michael Douglas, Hannah John Kamen, Michelle Pfeiffer, Michael Pena, Laurence Fishburne.
Pengarah: Payton Reed
Durasi: 2 jam 5 minit
Malaysia release date: 4 Julai 2018

Fakta Menarik Ant-Man and The Wasp


- Merupakan salah satu filem dalam Fasa Ketiga dalam MCU

- Ant-Man and The Wasp ini diumumkan 3 bulan selepas tayangan Ant-Man (2015), dan memandangkan senarai filem dalam Fasa Ketiga MCU terlalu padat, Marvel terpaksa meminda tarikh tarikh Black Panther dan Captain Marvel.

- Michelle Pfieffer memainkan peranan sebagai Janet van Dyne iaitu isteri Hank Pym Michael Douglas. Sebelum ini, Douglas pernah menyuarakan hasratnya suapaya mengambil isterinya Catherine Zeta-Jones untuk watak Janet.

 - Buat pertama kalinya MCU menampilkan superhero wanita sebagai watak utama. Menurut Kevin Feige selaku penerbit eksekutif, ini merupakan langkah awal MCU dalam memperkenalkan lebih ramai superhero wanita pada masa akan datang.


 - Ant-Man and The Wasp menjalani pengambaran di Amerika Syarikat sahaja iaitu sekitar San Fransisco, Atlanta, dan Georgia.

- Ini merupakan filem adaptasi dari komik kedua buat Pfieffer. Beliau sebelum ini pernah memegang watak ikonik Catwoman dan Batman Returns (1992).

- Pelakon Jessica Chastain merupakan pilihan utama Marvel Studios untuk memegang watak Hope, tetapi Chastain menolak tawaran itu.

- Menerusi trailer, Ant-Man kali ini berdepan dengan musuh baharu iaitu Ghost. Marvel mengubahnya kerana Ghost bukan musuh Ant-Man dalam komik.


- Selepas Thor: Ragnarok, ini merupakan kali kedua MCU menampilkan wanita sebagai villain (watak jahat) utama.

- Filem keempat dalam MCU yang mengambil tempat selepas insiden yang berlaku dalam Captain Americ: Civil War.

- Babak pada akhir kredit atau 'end credit scene' sudah tidak dapat dipisahkan dengan MCU. Untuk pengetahuan Ant-Man and The Wasp mempunyai DUA end credit scene. Jadi pastikan yang anda tidak berganjak dari tempat duduk.

Masing-masing tertanya ke mana hilangnya watak Ant-Man kerana beliau tidak muncul dalam Infinity War. Anyways, terima kasih kerana membaca Fakta Menarik Ant-Man and The Wasp.

Post a Comment

4Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. Hm... tak sabar nak tengok.. harap-harapla minggu ini.

    ReplyDelete
  2. macam-macam pulak cerita dari barat..

    penuh khayalan..

    cerita di Malaysia pun sama juga..

    asasnya memamg cerita la tu..

    sebagai hiburan dan inspirasi

    ReplyDelete
  3. Nanti jika ada masa boleh pergi tengok ni :)

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top