SGShop Malaysia Haul - Beli Barang dari Taobao

19
SGShop Malaysia Haul - Beli Barang dari Taobao | Beberapa hari lepas saya ada menerima bungkusan pembelian dari SGshop. Memandangkan saya betul-betul berpuas hati dengan perkhidmatan dan barang yang diterima, I thought I would like to share gambar barang yang saya beli dan pengalaman shopping di SGshop.

Tidak pernah dengar tentang SGshop? Tapi tahu tentang Taobao kan? E-merchant terbesar di China yang menjual barang dengan harga murah tu. Kedua-dua platform ini ada kaitan tau.


Apa itu SGshop?


Basically SGshop adalah agent rasmi Taobao. Kalau nak beli barang dari website Taobao agak rumit kerana laman webnya berbahasa Cina. Proses pembayaran pun leceh kerana memerlukan pertukaran matawang. Malah rumit juga untuk berurusan dengan mereka jika berlaku kerosakan.

So this is when SGshop becomes handy.

Kiranya anda beli barang dari Taobao menggunakan SGshop. SGshop akan mengumpul semua barang yang anda beli di gudang untuk proses pemeriksaan jika berlaku kerosakkan atau sebagainya. Kemudian barulah ia dihantar ke alamat rumah anda.

Lebih mudah dan pembayarannya sama sahaja dengan beli barang dari e-commerce lain. 

Anda boleh baca denga lebih detail di - Cara Beli Barang dari China di SGshop Malaysia 

SGShop Malaysia Haul


So, saya beli 3 barang iaitu tshirt NASA, aesop bottle shooting prop, dan Western Digital My Passport TB. Kesemua item yang saya order sampai dalam keadaan baik. So here is my SGshop Malaysia review! 
  • Tshirt NASA (RM33.79) - Dah lama aim tshirt yang lada logo NASA sebab I have been seeing shirt a lot in movies. Kainnya sangat lembut dan berkualiti. Banyak saiz yang boleh dipilih. Mine is slightly bigger, but that's okay.
  • Aesop Bottle Photography Prop (RM4.59) - As a blogger, saya perlu pastikan setiap gambar yang diselitkan dalam artikel adalah berkualiti. Lebih-lebih lagi job review/advertorial yang memerlukan saya ambil gambar produk. Jadi Aesop bottle boleh dijadikan sebagai prop. Kalau letak atas bookshelf pun lawa.
  • WD My Passport 1TB - Ini juga salah satu benda yang saya dah laaama inginkan. If you know me, I am a movie geek! Hard disk sedia ada dah hampir penuh dan kalau boleh tak nak simpan dalam laptop. Ni first time beli hard disk di Taobao, terbaik dan original! Problem solved!




Sangat-sangat berpuas hati dengan perkhidmatan SGshop. Banyak melancarkan urusan untuk beli barang dari Taobao. Kalau anda seorang peniaga online dan ingin borong barang China, guna sahaja SGshop.

Ciri Live Chat untuk bantu pelanggan


Satu lagi perkara yang saya suka tentang SGShop ini adalah fungsi Live Chat yang ada di laman web mereka. Anda boleh bertanyakan soalan kepada customer service secara terus kalau ada sebarang kemusykilan. Tak perlulah call ataupun hantar email. Diorang pun laju je reply.

Anda boleh shopping dengan mudah melalui laman web www.sgshop.com.my ataupun aplikasi SG Shop Malaysia di telefon pintar. Anda boleh muat turun secara percuma melalui di peranti iOS ataupun Android.

SGshop 11.11 Treasure Hunt


Okay, sekarang anda boleh usha SGshop Malaysia. Mereka sedang mengadakan promosi besar besaran bermula 1 Nov - 15 Nov 2018. Antara yang menarik termasuklah Treasure Hunt  yang menawarkan potongan hari tanpa caj perkhidmatan, dan rewards! Promosi bermula 11 Nov - 15 Nov 2018 sahaja.


#1111TreasureHunt
#SGshop
#20181111


SGshop is the best Taobao agent in Malaysia, tak perlu ragu-ragu. Malah mereka memudahkan anda untuk beli barang dari Taobao!
Tags

Post a Comment

19Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. sekarang ssemua memilih utk shoping online kan..termasuk saya letewww haha...hari2 mesti usha brg best dan murah haha..nampaknya kena usha sg shop juga ni..

    ReplyDelete
  2. Ciri live chat tu saya suka. Selalu kalau website luar negara ni memang ada live chat ni. Senang nak tanya terus soalan on the spot.

    ReplyDelete
  3. Pernah masuk banyak kali tapi tak pernah lagi membeli. Kalau trngok harga kat sgshop ni semua murah².tu yang takut lupa diri.. Haha

    ReplyDelete
  4. Pernah masuk banyak kali tapi tak pernah lagi membeli. Kalau trngok harga kat sgshop ni semua murah².tu yang takut lupa diri.. Haha

    ReplyDelete
  5. Tak pernah lagi try shopping dengan sgshop, ok nti free nak usha2 jugak, mane tau ada barang yg murah dan cantik untuk prop

    ReplyDelete
  6. Emi ingat lagi beberapa tahun yg lepas kalau nak shopping from taobao ni memang susah. Tak reti. Tapi kebelakangan ni alhamdulillah makin byk portal utk org shopping taobao. salah satunya sgshop.

    ReplyDelete
  7. oh.. it's time to shop..haven't try shop in sgshop yet.. mayb can start trying if got new great deals and discount!

    ReplyDelete
  8. I have yet to shop at there yet. I heard ppl talk abt it though. time to check it out esp on this biggest sales time!

    ReplyDelete
  9. Pernah buka web sgshop nak beli barang sekali makan masa sampai 2 jam duk pilih barang sahaja. Banyak sangat barang yang saya berkenan

    ReplyDelete
  10. SGShop ni tak ada buat promosi 11.11 ker hehehe nak juga dapat belian murah time satu hari tu hehehehe... Kita dah beli kat SGShop ni hehehe memang berbaloi....

    ReplyDelete
  11. Wow...berbaloi-baloi. Hebat promosi di SGShop. Bolehlah cuci-cuci mata nanti.

    ReplyDelete
  12. Alahai berbaloi baloi ye shopping kat sini sbb dapat harga yang sangat2 murah. Soping online skrg kekadang lagi berbaloi..

    ReplyDelete
  13. Cantiknya design2 baju kat sg shop ni.. mmg lawa abis.. berkenan AM.. nak terjah lagi la nak tgk apa lg yg menarik kat SG shop

    ReplyDelete
  14. Pernah sekali ja shopping kt sgshop ni..nanti nak kena pi usha la ada aoa kat sana..hahahhaha...mcm best ja sales 11.11 tu

    ReplyDelete
  15. Dah survey dah ritu kat sgshop ni. Memang banyak pilihan dan murah2. Tak sabar nak tunggu 11.11 ni. Ad sale gila2 kt sgshop

    ReplyDelete
  16. Tak pernah lagi beli kat SgShop. Buka web dia pernah. Tapi tak tahu nak shopping apa. Walhal banyak benda boleh beli. Tapi sebab rambang mata, tak tahu apa nak dibeli. Hehe

    ReplyDelete
  17. Tak pernah lagi beli barang kat sini sebab tak biasa. Tapi macam menarik juga kualiti barang yang dijual.

    ReplyDelete
  18. wooo be kat sg shop memang bebaloi...plus sekarang ada treasure hunt pulak...

    ReplyDelete
  19. ohh baru tau boleh beli barang Taobao dari SG Shop je lepas ni. Memang kalau buka website bahasa mandarin. susah skit nak faham kan.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top