Senarai SEO Company di Malaysia

62
Senarai SEO Company di Malaysia | Setiap syarikat gergasi, organisasi, usahawan online, mahupun individu mahukan laman web mereka mendapat trafik atau pun kunjungan yang tinggi. Trafik adalah nadi sebuah blog. Anda mahukan trafik, tetapi tidak tahu bagaimana untuk mendapatkannya. Apa yang perlu anda buat adalah melantik pakar SEO.

seo company malaysia

Apa itu SEO?


Singkatan kepada 'search engine optimization' iaitu cara yang digunakan untuk penarafan senarai carian sesebuah laman web bagi carian tertentu dalam enjin carian seperti Google.

Menguasai SEO membuatkan website anda lebih menonjol di Google. Kenapa? Sebab laman web yang berada di kedudukan teratas akan mendapat pengunjung lebih ramai. Ini bakal meningkatkan jumlah pengunjung dan jualan bisnes anda.

Kelebihan website mendapat kedudukan teratas di enjin carian


Boleh menarik ramai pengunjung kerana pengguna internet lebih cenderung untuk klik website yang berada di halaman pertama.

Website yang berada di kedudukan pertama menunjuk website anda dipercayai
Ramai pengunjung atau trafik yang tinggi berpotensi untuk menghasilkan lebih banyak jualan.

Dengan kata lain, website anda useless atau tidak ada nilainya tanpa pengunjung.

Di sinilah anda memerlukan kepakaran SEO Specialist.

Apa itu SEO Specialist?


SEO Specialist ialah pakar SEO yag membantu website anda lebih mudah difahami oleh enjin carian dan mendapat posisi tinggi di dalam senarai.


SEO company lah yang bertanggungjawab dala memastikan laman web anda berada di kedudukan terbaik di enjin carian Google. Mereka akan mencadangkan anda supaya menggunakan kata kunci tertentu supaya dikuasai oleh laman web anda.

Kenapa anda perlukan SEO company untuk melakukan perkara percuma ini?


Simple. Sebab anda tidak tahu cara sebenar untuk melakukannya. Katakan anda baru sahaja memulakan bisnes homestay di Kuala Lumpur, cuba bayangkan betapa homestay di sekitar KL?

Persaingan cukup tinggi, tapi anda mahu homestay anda yang berada di halaman pertama Google dengan kata kunci "homestay di Kuala Lumpur" atau "homestay murah di Kuala Lumpur".

Baca: Cara Buat Duit dengan Blog

Macam mana anda nak buat supaya homestay anda berada di kedudukan teratas? Lebih lebih lagi apabila posisi teratas sudah diambil oleh iklan berbayar.

Langkah terbaik adalah mengupah SEO agency yang pakar dalam bidang ini untuk membantu website anda supaya kelihatan di Google. Ini sekaligus boleh meningkatkan jualan. 

Local SEO ni banyak sebenarnya terutamanya di KL dan Penang. Saya akan senaraikan beberapa syarikat untuk anda hubungi.

Senarai SEO Company di Malaysia


Exabites Digital
No.Tel: 01117225357
Email: sales@exabytes.digital
Lokasi: Penang

Bike Bear Web Agency
No.Tel: +6012 395 5637
Email: ariel@bikebear.com.my
Lokasi: Selangor

Adam SEO
No.Tel: 0321683629
Email: hello@adam-seo.com
Lokasi: Kuala Lumpur

Nexus Mediaworks
No.Tel: 0380790918
Email: info@nexusmediaworks.com
Lokasi: Puchong, Selangor

Just Simple
No.Tel: 0378850606
Email: info@justsimple.com.my
Lokasi: Petaling Jaya, Selangor

Malaysian Seo Services
No.Tel: 0380811497
Email: contact@malaysianseoservices.com
Lokasi: Subang Jaya, Selangor

Ranking Matter
No.Tel: 0172522866
Lokasi: Kuala Lumpur

Pakej perkhidmatan SEO


Jenis perkhidmatan bergantung kepada pakej yang ditawarkan oleh SEO company. Anda perlu kenalpasti servis yang anda mahu seperti servis SEO lengkap, SEO analysis, backlink, media sosial, dan lain-lain.

Harga servis SEO company


Harga servis juga bergantung kepada pakej yang anda ambil. Harga standard adalah sekitar RM1,000 sebulan.

Ia juga bergantung kepada tahap kesukaran target keyword. Jika banyak persaingan harga boleh mencecah puluhan ribu.
seo malaysia price

Tips memilih SEO Company di Malaysia


Anda perlu meneliti beberapa perkara sebelum mengupah mana-mana syarikat. Kenalpasti sama ada company mereka benar-benar membantu bisnes anda atau semakin membunuh website anda.

  1. Jika anda Google "Seo specialist Malaysia" atau " Seo company in Kuala Lumpur", pastikan syarikat tersebut berada di halaman pertama. Jika syarikat mereka sendiri tidak ranking, bagaimana mereka nak membantu anda?
  2. Tanyakan harga dan jenis servis yang ditawarkan, kemudian bandingkan dengan beberapa company seumpamanya.
  3. Kenalpasti bisnes anda, berbaloikah untuk menggunakan pakej yang mahal.
  4. Kaji review dari pelanggan yang pernah menggunakan perkhidmatan company berkenaan.
  5. Tanya mereka apakah tekni yang mereka gunakan. Jika mereka berahsia atau katanya tidak boleh mendedahkan teknik yang digunakan... Jangan upah! Ada kemungkinan mereka guna teknik yang tidak digemari Google iaitu Blackhat. 

Sebelum hire mereka, pastikan mereka menggunakan cara yang dibenarkan Google iaitu WHITE HAT, dan bukannya BLACK HAT. Kerana teknik Blackhat adalah teknik Seo yang tidak dibenarkan Google. Ia adalah jalan pintas yang akhirnya akan merosakkan ranking website anda.

Syarikat-syarikat besar malah peniaga kecil sekarang sangat memerlukan bantuan perunding SEO untuk membantu menaikkan kedudukan website di Google. Lebih-lebih lagi semakin hari semakin banyak bisnes yang sama diwujudkan. Semoga senarai SEO company di Malaysia ini dapat memberikan pencerahan kepada anda.
Tags

Post a Comment

62Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. Untung siapa pandai SEO ni. Lagi2 blogger, boleh buat duit betul. Hehe. TQ for sharing!

    ReplyDelete
  2. Teringin nak upah pakar SEO ni.
    Tapi mahal wo. Hahaha. Kalau dapat yang tak merepek ada extra itu ini memang ruby sanggup ikat kontrak ngan mereka. Ni kejap kejap kalau nak ni Tambah RM. Nak itu Tambah RM. Hurmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah pasal. sebab tulah kena pilih yang betul2. kalau tak asyik nak kena tambah duit je.

      Delete
  3. Bagusnya ada informasi begini. Rawlins nie memang zero pasal SEO tapi nak engage syarikat masih belum mampu. Maka ken arajin membaca dan berguru pada yang mahir la kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye.. ramai blogger yang tak mampu. untuk itu kena la rajin membaca. Banyak video tutorial di Youtube yang boleh kita jadikan rujukan.

      Delete
  4. Banyak juga company yang buat service SEO ni yer kita tak tahu pun hehehe sebab kita tak pandai guna SEO ni nak belajar banyak lagi memang penting sangat untuk pencarian kat google..

    ReplyDelete
  5. SEO ni saya masih dalam proses belajar. Kalau ada rezeki lebih biar company lain yang buatkan ye tak?. Sedia duit ajer.

    ReplyDelete
  6. SEO expert sharing tips.. good one.. I dunno much about SEO.. but I know it's important for engaging online.. nice post..

    ReplyDelete
  7. Huhu tak mampulah nak hire specialist SEO. Tahu memang ianya penting. Lately trafik pun kurang dari biasa. Huhu. Btw, SEO utk web hosting blogspot dan wordpress berbeza ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bergantung kepada pemilik website. tapi ramai blogger profesional lebih prefer wordpress sebab banyak fungsi best. tapi itulah, wordpress kena keluarkan duit sikit. hehe.

      Delete
  8. Bagus belajar Seo ni, siapa yang taknak artikel kita dia first page google..bgus ni, walaupun harga macm tu tapi dia mesti ajar sungguh-sungguh kan

    ReplyDelete
  9. Banyak rupanya company yg tawarkan khidmat seo ni. Guna wordpress pon dh ad seo. Mudah nk tgok keyword yg sesuai untuk trending kt google page. Huhuhu

    ReplyDelete
  10. Menariknya perkongsian ni. Baru tau semahal tu rupanya nak byr untuk servis SEO. Awal2 blogging hari tu saya gune wordpress.com, nampaknya SEO dia bgs sbb ade je pengunjung komen tanya itu ini dekat situ berbanding wordpress.org skrg ni.

    ReplyDelete
  11. ada lagi ke mereka yang guna black hat seo ? dasyat sungguh

    ReplyDelete
  12. Bnayak juga company SEO ni. Tak tahu oula. Dah baca entry ni baru tau. SEO memang sangat penting untuk blog. Tak mamou hire dorang so kena baca membaca dan tahu ilmu seo ni

    ReplyDelete
  13. Banyak jugak rupanya company seo kat malaysia ni. emi memang tak tahu menahu pasal ni.

    ReplyDelete
  14. Oooo rupa2 nya ini lah rahsianya. Untungnya sape yang boleh buat SEO sendiri.Harap2 saya pun bileh lakukan atau berupaya mendapatkan SEE satu hari nanti

    ReplyDelete
  15. Thank you for the useful information. I agree SEO is very important. All company should focus on it but too bad some just ignore it.

    ReplyDelete
  16. Seriously tak tahu ada banyak company seo di Malaysia ni. Kena berguru dengan deornag nak belajar.

    ReplyDelete
  17. nampak gaya belajar dengan pergi kelas je la. mujur leader dalam bisnes sy ada yg invest hadir ke kelas seo dan kongsi dengan kami.

    ReplyDelete
  18. I need this! tapi... tak mampu T_T

    ReplyDelete
  19. memang penting tahu selok belok seo ni..

    ReplyDelete
  20. sampai sekarang masih tidak faham apa itu SEO

    ReplyDelete
  21. SEO jika buat dengan baik, memang dapat rank niche keyword untuk laman anda ke halaman pertama di Google. Dengan itu, mesti dapat rezeki.

    ReplyDelete
  22. For those who interested in using SEO to promote your own website/blog, pls contact me. I am experienced in SEO and looking for achieve win-win situation for you and me.

    ReplyDelete
  23. Web Design KL specialise in E-Commerce, Web Design, Branding, Digital Marketing and SEO. Contact us now for more info.

    ReplyDelete
  24. Thank you for sharing!
    Do check us out as well.
    https://lecordonbleusunway.com.my

    ReplyDelete
  25. "Thanks for sharing!
    Check out ours as well
    https://nyolike.com/"

    ReplyDelete
  26. "Thanks for sharing!
    Check out ours as well
    https://nyolike.com/"

    ReplyDelete
  27. "Thanks for sharing!
    Check out ours as well
    https://www.kaneka.com.my/"

    ReplyDelete
  28. "Thanks for sharing!
    Check out ours as well
    https://www.premier-clinic4him.com/"

    ReplyDelete
  29. Thanks for sharing! Check out ours as well

    ReplyDelete
  30. "Thanks for sharing!
    Check out ours as well
    https://perfectmatchcateringservices.com/"

    ReplyDelete
  31. "Thanks for sharing!
    Check out ours as well
    www.addbigspace.com"

    ReplyDelete
  32. epoxy flooring
    https://www.advancedpolytech.com.my/product-info/epoxy-floor/

    ReplyDelete
  33. Thanks for sharing!
    Check out ours as well
    https://www.awesomeppe.com.my

    ReplyDelete
  34. One Search Pro is a digital marketing agency specializes in social media management, search engine optimization and website development.
    https://onesearchpro.my/

    ReplyDelete
  35. Thanks for sharing!
    Check out ours as well
    https://nutsculture.com

    ReplyDelete
  36. Thanks for sharing!
    Check out ours as well
    https://blupepper.my/

    ReplyDelete
  37. "Thanks for sharing!
    Check out ours as well
    https://kinetic.com.my/"

    ReplyDelete
  38. Thank you so much ! Very Interesting Topic, Keep Updating This Kind Of Contents.

    https://imarketing.my/seo-kuala-lumpur/
    ">seo kuala lumpur

    ReplyDelete
  39. Thanks for sharing!
    Check out ours as well
    https://www.equator.edu.my/

    ReplyDelete
  40. Thanks for sharing!
    Check out ours as well
    https://www.trt.com/my/

    ReplyDelete
  41. "Thanks for sharing!
    Check out ours as well
    https://peekapoo.com/"

    ReplyDelete
  42. Enjoyed reading the article above, the article is very interesting and informative. Thank you and good luck with the upcoming articles.
    mortgage broker malaysia

    ReplyDelete
  43. Hey, this is a great post, so clear and easy to understand. All your hard work is much appreciated.
    ccc
    fire extinguisher malaysia
    fire protection system in malaysia

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top