Fakta Menarik Captain Marvel

2
Fakta Menarik Filem Captain Marvel | Captain Marvel merupakan filem yang dinanti-nantikan penggemar filem khususnya peminat tegar francais Marvel Cinematic Universe (MCU). Ini merupakan kali pertama Marvel memperkenalkan watak ini kepada peminat.

Diarahkan oleh Ryan Fleck dan Anna Boden, dua orang pengarah 'filem indie'.

Kalau anda perasan, Marvel Studios sering menggunakan khidmat sutradara filem indie untuk duduk di kerusi pengarah. Contohnya Taika Waititi yang mengarahkan Thor Ragnarok, Ryan Coogler (Black Panther), malah adik beradik Russo sendiri merupakan perangah filem indie dan siri televisyen.


Apa yang membuatkan ramai yang tidak sabar-sabar untuk menyaksikan origin Captain Marvel adalah kerana ia merupakan filem pertama MCU yang mengangkat wanite sebagai teraju utama. Selain itu, Captain Marvel disebut-sebut sebagai adiwira terkuat dalam dunia MCU yang dijangka bakal mengalahkan villain Thanos dalam Avengers End Game kelak.

[Baca] 10 Filem Terbaik 2018 Pilihan NIKKHAZAMI DOTCOM

Captain Marvel atau Carol Denvers dilihat akan membawa hala tuju MCU ke fasa seterusnya selepas 10 tahun membina empayar epik ini.

Pengarah: Ryan Fleck dan Anna Boden
Pelakon: Brie larson, Samuel L Jackson, Jude Law, Annette Benning, Ben Mendelsohn
Durasi: 2 jam 5 minit
Captain Marvel release date (Malaysia): 6 Mac 2019

Fakta Menarik Filem Captain Marvel


- Berlatar belakangkan tahun 1990-an, ia memperlihatkan bagaimana bermulanya kisah Nick Fury, Phil Coulson, Korath the Pursuer, dan Ronan the Accuser.


- Filem ini menggunakan teknik CGI 'de-aged' di mana memperlihatkan Samuel L. Jackson dan Clark Gregg versi muda. Ini kerana filem ini berlatar belakangkan tahun 90-an. Hasilnya cukup flawless dan mengagumkan.

- Ini merupakan filem ke-21 dalam franchais MCU sejak 2008.

[+] Fakta Menarik Avengers Infinity War

- Sebelum Brie Larson terpilih, beberapa orang pelakon seperti Emily Blunt, Yvonne Strahovski, Katheryn Winnick, Natalie Dormer, dan Rebecca Ferguson antara nama disebut untuk memegang watak Captain Marvel.

- Untuk menjayakan watak ikonik ini, Larson menjalani latihan fizikal selama 9 bulan termasuk judo, boxing, dan wresting. Selain itu Larson turut melawat kem Tentera Udara untuk melakukan kajian.


- Keanu Reeves khabarnya ditawarkan watak Mar-Vell, tetapi menolak tawaran tersebut.

- Brie Larson mempunyai alahan terhadap kucing. Mana-mana babak yang memerlukan Larson memegang kucing adalah teknik CGI atau patung.

- Selepas Larson diumumkan memegang watak utama, rangkaian berita CNN melaporkan "Shazam! Brie Larson ialah Captain Marvel". Mereka keliru dengan watak Shazam dari filem adaptasi komik DC yang juga digelarkan Captain Marvel.

- Di dalam komik, kucing peliharaan Carol Denvers bernama 'Chew' bersempena watak Chewbaca dalam francais Star Wars. Untuk filem origin ini, produksi menukarkan nama kucing tersebut kepada 'Goose' yang dari watak Goose Bradshaw dalam filem Top Gun (1986).


- Nama 'Captain Marvel' langsung tidak disebut sepanjang filem. Ia cuma terpapar sebelum end credit.

- Menggunakan khidmat ahli fizik kuantum sebenar sebagai penasihat supaya teori dalam filem ini sejajar dengan logik akal dan sains.

- Ini merupakan filem keempat yang menggandingkan Brie Larson dan Samuel L. Jackson..


- Trailer pertama filem ini mendapat lebih 109 juta tontonan dalam masa 24 jam. Ini menjadikannya filem kesembilan dalam sejarah yang mendapat jumlah tontonan tertinggi.

Nah, itu adalah beberapa fakta menarik Captain Marvel. Sudahkan anda menontonya?

Post a Comment

2Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. Dah tengok..rata2 puas hati..cuma sy seorang yang menantikan kesinambungan dgn avengers tu..

    ReplyDelete
  2. mcm best je cerita ni... boleh g tengok ni.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top