Cara Dapatkan Glass Skin Seperti Gadis Korea

4
Memiliki kulit mulus bak kaca atau 'glass skin' menjadi idaman semua gadis pada masa kini. Mereka sanggup mengeluarkan belanja besar untuk membeli produk demi mendapatkan glass skin persis kulit orang Korea.


Cara bagaimana dan produk apakah yang boleh memberikan anda hasil seumpama ini? Disebabkan ramai yang tertanya-tanya cara membuat wajah seperti orang korea, seorang gadis dari laman Twitter, @SebijiCoconut berkongsi rahsianya dalam mendapatkan glass skin dalam masa sebulan sahaja!

Ya, sebulan.

Jika dilihat pada gambar yang dikongsikan, kulit gadis tersebut mempunyai banyak parut jerawat. Selepas mengamalkan rutin penjagaan wajah ini, segala cela pada kulit hilang selain menimbulkan kesan glowing.



Jika dilihat kepada produk yang digunakan, gadis ini cuma menggunakan produk popular yang biasa kita lihat. Harganya juga masih berpatutan.

Cara untuk mendapatkan glass skin


1. Double cleanse dengan Innisfree Green Tea Cleansing Oil


Terdapat dua jenis pencuci muka iaitu:
  • Water-based - Pencuci yang biasa kita gunakan setiap hari. Hanya menghilangkan debu dan peluh pada wajah
  • Oil-based - Mencuci dengan lebih mendalam contohnya makeup, sunscreen, minyak pada muka.

Kenapa perlu guna oil cleanse? Sebab pencuci muka biasa tidak menghilangkan kotoran dengan sepenuhnya.

Muka dah berminyak, kenapa nak letak lebih banyak minyak pada muka? Sebab pencuci muka biasa tu water-based. Kita tahu air dan minyak memang tak 'ngam'. Jadi untuk menghilangkan minyak, kenalah guna oil-based cleanser.


Bila nak guna oil-based cleanser? Sebelum guna pencuci muka biasa.

Innisfree Green Tea Cleansing Oil adalah salah satu produk popular dari Korea. Tidak terdapat di drugstore seperti Watsons. Anda boleh mendapatkannya di pop up store di Pavilion KL, Sogo, dan di Sunway Velocity Mall.

Harga: RM45> BELI DI SINI

2. SIMPLE Kind To Skin Moisturizing Facial Wash


Jenama pencuci muka yang cukup popular dan mudah didapati. Membersihkan debu, minyak, dan kotoran dnegan efektif. Bukan itu sahaja, ia juga tanpa bau, bebas bahan kimia yang boleh mencelakan kulit.


[Baca] Pencuci Muka Terbaik Untuk Kulit Kering dan Berminyak 

Mengandungi Pro-Vitamin B5, Vitamin E, dan Bisabol, yang mampu memberikan kelembapan pada kulit. Sesuai untuk semua jenis kulit.

Harga: RM18 > BELI DI SINI

3. St. Ives Gentle Smoothing Oatmeal Scrub and Mask


Keberkesanan scrub dari jenama St. Ives sudah tidak perlu dipertikaikan lagi. Scrub yang berfungsi sebagai exfoliator ini boleh membersihkan lubang pori, menanggalkan sel kulit mati. Dalam masa sama ia memastikan kulit anda sentiasa segar.


Guna dua kali seminggu sudah memadai.

Harga: RM16.80 >> BELI DI SINI

4. Moreana Serum


Ramai yang ambil mudah soal serum. Serum bertujuan untuk melembapkan kulit dan menghilangkan parut jerawat.

Gadis ini menggunakan Moreana Serum sebagai tips mendapatkan glass skin. Ia juga membuatkan makeup anda tahan lama.


Jenama Moreana ini juga popular dan rata-ratanya mendapatkan hasil yang menakjubkan. Saya pun pernah guna serum ni.

Harga: RM60 > BELI DI SINI

5. DR. JOU Six Essence Hyaluronic Acid Mask


Kita memang suka guna mask bukan? Penggunaan mask selama 10 hingga 15 minit tidak dinafikan mampu memberikan kelembapan pada wajah. Sekali gus membenarkan kulit menyerap vitamin yang diperlukan. Salah satu produk untuk glass skin yang harus anda amalkan.


Gadis ini menggunakan sheet mask dari Dr. Jou. Harganya agak tinggi, tetapi menurut @SebijiKelapa mask ini memberikan kesan mencerah dan melembapkan kulit. Beliau turut menyarankan agar ia tidak dipakai terlalu lama, hanya sekitar 5 hingga 10 minit sahaja.

Harga: RM26 > BELI DI SINI

6. HADA LABO Premium Hydrating Moisturizer Cream


Semua wanita tahu akan pentingnya penggunaan moisturizer. Bagi gadis ini pula, memandangkan beliau telah menggunakan Moreana Serum, moisturizer ini hanya disapu jika perlu sahaja. Oh ya, jenama Hada Labo ini memang popular okay? Senang untuk didapati di drugstore.


Harga: RM78 > BELI DI SINI

7. Biore UV Color Control Milk


Cara nak dapat glass skin seterusnya adalah sunscren. Wajib pakai sunscreen jika ingin keluar rumah. WAJIB! Tidak kira apa jenis cuaca sekalipun. Ini kerana cahaya matahari bukan sahaja boleh membakar kulit (takut hitam), tetapi ia juga boleh menyebabkan anda nampak tua, dan berjeragat.


Pilih yang tertera perlindungan "SPF50 dan PA++++". Nantilah saya tulis dengan lebih terperinci dalam artikel khas tentang sunscreen dan sunblock.

Jenama Biore UV CC Milk ini antara yang sering menjadi pilihan ramai. Ringan jika disapu, dan mempunyai warna beige yang juga boleh bertindak untuk menutup cela pada wajah.

Harga: RM26  >> BELI DI SINI

[Baca] Moisturizer Untuk Kulit Berminyak

Cara membuat wajah glass skin yang dikongsikan gadis ini tidak semestinya sesuai untuk anda. Tidak salah untuk mencuba. Try and error gitu. Lagipun, semua produk yang digunakan tidaklah terlampau mahal.

Sekarang ni anda dah tahu cara dapatkan skin glas bukan? Apa lagi, sila cuba produk yang dicadangkan oleh gadis ini. Kalau dia boleh mengapa tidak anda. Lagipun, ia cuma memakan masa selama sebulan sahaja. 

Tags

Post a Comment

4Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. With the growing age, it is necessary to take care of your skin. But due to the busy schedule, many women are not able to find enough time for them and their skin becomes dull and aging spots become more visible. Here are some easy solutions that will not only make your skin beautiful but also reduce the anti-aging spots and wrinkles. For more details, visit

    http://www.rushyourtrial.com/coupon-category/skin-care/

    ReplyDelete
  2. Good article. Thanks for sharing. It is really useful

    ReplyDelete
  3. Sometimes it becomes difficult to choose the correct moisturizer.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top