Spesifikasi dan Harga Samsung Galaxy Fit, Fit e Malaysia

1
Spesifikasi dan Harga Samsung Galaxy Fit, Fit e Malaysia | Smart watch yang juga berfungsi sebagai peranti penjejak kesihatan semakin popular dikalangan pengguna. Banyak fungsi hebat yang boleh anda temui dalam 'fitness tracker' ini, disamping hadir dengan rekaan elegen yang sesuai dijadikan aksesori harian.

Minggu lalu, Samsung melancarkan DUA penjejak kesihatan iaitu Galaxy Fit dan Fit e.


Dapatkah Galaxy Fit ini menjadi pesaing kepada Mi Band yang menjadi meneraju dalam arena fitness tracker? Apakah spesifikasi menarik yang ada padanya? Bagaimana pula dengan harga Galaxy Fit dan Fit-e di Malaysia?

Saya kongsikan spesifikasi Fit e kerana ia lebih murah dan mampu milik. Namun, Fit e bukanlah peranti murahan.

Spesifikasi dan Harga Samsung Galaxy Fit, Fit e Malaysia


Spesifikasi Galaxy Fit e


Rekaan


Dari sudut rekaan, Galaxy Fit tampil dengan design hampir sama dengan Mi Band keluaran Xiaomi.
Tetapi ini adalah rekaan berbeza berbanding smartwatch yang pernah dihasilkan Samsung sebelum ini.

Agak berbeza dengan Samsung Gear Fit2 Pro yang mengetengahkan design yang lebih besar.


Galaksi Fit lebih ringan, mesra sukan, iaitu anda hampir tidak rasa ia berada dipergelangan tangan. Ini kerana plastik yang digunakan ditambah baik supaya tidak mengganggu aktiviti fizikal.

Notifikasi dari telefon


Selain menjejak kesihatan untuk tujuan bersenam, Galaxy Fit turut menerima notifikasi dari telefon yang disambungkan melalui bluetooth.


Anda akan menerima pesanan text, notifikasi dari Instagram, Twitter, reminder, menjawab panggilan telefon, dan lain-lain.

Bateri


Sebagai smartwatch, penjejak kesihatan, serta aksesori, bateri Galaxy Fit-e yang sebesar 70mAh mampu bertahan selama 6 hingga tujuh hari pada penggunaan sederhana.

[Baca] Cara Semak Samsung Original

Ia cukup untuk menampung penggunaan senaman dan mencapai fitness goal anda. Dalam masa satu minggu, anda tidak perlu risau akan gangguan kehabisan bateri semasa bersenam.

Namun, ia bergantung kepada penggunaan ciri yang ada pada peranti ini seperti widget, text, notifikasi, dan masa pengecasan.

Ketahanan


Samsung membina Galaxy Fit-e dengan ketahanan taraf 'military-level'. Ia tahan lasak, tahan air sehingga 5 ATM. Anda boleh memakainya tanpa perlu risau akan habuk, hujan, dan peluh.


Penjejak kesihatan


Memandangkan ia adalah peranti penjejak kesihatan, Galaxy Fit-eyang disokong Auto Workout Tracking akan mengesan TIGA aktiviti secara automatik iaitu:
  • Berjalan
  • Berlari
  • Senaman

Ia turut menghantar heart rate (degupan jantung) terus ke telefon menerusi aplikasi Samsung Health App untuk rujukan dari masa ke semasa.

Muat turun Samsung Health App secara percuma
iOS: https://apps.apple.com/us/app/samsung-health/id1224541484
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sec.android.app.shealth&hl=en

Polar Tidur


Samsung Galaxy Fit-e turut menyokong sleeping tacker supaya anda boleh mengesan polar tidur. Maklumat ini seterusnya dikumpul dalam aplikasi Samsung Health supaya anda boleh mengesannya dan mengamalkan gaya hidup sihat.


Perbezaan antara Galaxy Fit dan Fit e


Galaxy Fit adalah versi yang lebih premium berbanding Fit e. Ia hadir dengan skrin AMOLED 0.94-inci berwarna. Malah, baterinya juga sebesar 120 mAh yang mampu bertahan sehingga 11 hari.

Galaxy Fit vs Galaxy Fit e



Disebabkan perbezaan ini, harga kedua peranti ini adalah berbeza. Anda boleh lihat sendiri harganya di Lazada menerusi pautan di bawah.

Harga Galaxy Fit Malaysia
RM139 - Beli di SINI

Harga Galaxy Fit e Malaysia
RM360 - Beli di SINI

[Baca] Pengalaman Beli Handphone di Lazada

Menarik bukan? Harganya juga agak berpatutan. Adakah ia dapat memberi saingan kepada Mi Band 4 yang telah berada di pasaran?

Jika dilihat kepada Samsung smartwatch review di Youtube, rata-ratanya memberi pujian terhadap peranti ini.

Semoga artikel Spesifikasi dan Harga Samsung Galaxy Fit, dan Fit e Malaysia dapat membantu anda dalam membuat pilihan sebelum membeli.
Tags

Post a Comment

1Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top