Xiaomi Mi Band 4 di Lazada hanya RM139

6
Xiaomi Mi Band 4 di Lazada hanya RM139 | Sejak Xiaomi Mi Band mula dilancarkan pada 2014, ia mula menjadi peneraju kepada peranti fitness tracker atau penjejak kesihatan. Ia menjadi pilihan ramai keranaa menawarkan fungsi menarik, rekaan elegan dan berkualiti pada harga murah

Untuk mengekalkan gelarannya sebagai 'best fitness tracker watch' di pasaran, Xiaomi melancarkan Mi Band 4 yang menambah baik beberapa ciri menarik.


Nak tahu apakah ciri menarik Mi Band 4? Apakan perbezaan antara Mi Band 4 dengan Mi Band 3? Teruskan membaca artikel ini.  

Skrin AMOLED berwarna


Penambahbaikan yang paling ketara adalah Mi Band 4 dilengkapi skrin berwarna. Ini merupakan kali pertama Xiaomi membangunkan skrin berwarna pada penjejak kesihatan mereka. Peranti-peranti sebelum ini hanya hitam dan putih.

Ini bermakna skrin kali ini lebih verstail dan aplikasi di dalamnya lebih ceria dengan adanya skrin AMOLED berwarna.


Dengan adanya interface berwarna ini, pengguna diberikan kira-kira 77 pilihan paparan utama.

Selain itu, saiz skrin kali ini lebih besar iaitu 0.95 inci berbanding 0.78 inci pada Mi Band 3. Biarpun perbezaan ini tidak ketara, ia tetap memberi kepuasan kepada si pemakai terutama ketika melakukan aktivit fizikal.

Teknologi SWOLF


Sokongan SWOLF memudahkan anda memantau aktiviti berenang. Ia boleh menetapkan beberapa mode berbeza. Bahkan Mi Band 4 mampu mengenal pasti beberapa gaya renang seperti kuak lentang, rama-rama, bebas, dan lain-lain.

[Baca] Cara Semak Xiaomi Original 

Mempunyai perlindungan air sehingga 50 meter. Ini sesuai untuk dibawa bercuti dan tidak digalakkan untuk aktiviti menyelam dasar laut yang serius.

Mikrofon untuk arahan suara


Selain itu, mikrofon juga salah satu ciri menarik pada Mi Band 4 yang boleh anda nikmati. Dengan adanya mikrofon ini, anda boleh melakukan arahan suara (voice command).


Ia turut hadir dengan pembantu digital, Xiao AI. Antara tugasan ringkas yang boleh anda arahkan adalah:

  • Bertanyakan cuaca
  • Mengawal muzik
  • Menetapkan telefon kepada mod senyap
  • Mengawal panggilan telefon
  • Mengawal peranti-peranti berhubung di rumah sperti lampu pintar Xiaomi

Mengecas tanpa membuka tali jam


Mi Band sebelum ini memerlukan pemakai membuka tali untuk mengecas bateri. Cara pengecasan kini semakain senang. Ia terbina di belakang jam dan anda tidak perlu mencabutnya terlebih dahulu.

Bercakap soal bateri, Mi Band 4 mampu bertahan sehingga 20 hari dengan penggunaan sederhana.

Sokongan NFC


Mi Band 4 turut mengekalkan fungsi NFC untuk tujuan pembayaran nirtunai. Pengguna boleh menggunakan kod QR untuk diimbas oleh penjual ketika membuat pembayaran.



Rekaan


Berbeza dengan Mi Band 3 yang mempunyai lengkuk untuk mengaktifkan peranti, Mi Band 4 hadir dengan skrin rata.


Dengan beberapa ciri baharu yang saya senaraikan di atas sudah cukup untuk membuktikan yang Mi Band 4 adalah fitness tracker yang berbaloi untuk di miliki. Apa yang ditawarkan peranti ini sangat mengujakan. Harga Mi Band 4 Malaysia juga murah, tidak jauh beza dengan Min Band 3. Baik beli yang terbaharu je.

Harga Mi Band 4 di Lazada



Mi Band 4 sudah pun masuk ke pasaran Malaysia. Hargnya sekitar RM129 hingga RM145 sahaja. Saya cadangkan beli dengan seller yang mendapat reputasi baik dari pelanggan untuk memastikan servis yang memuaskan dan ketulenan produk.

[Berkaitan] Pengalaman Beli Handphone di Lazada


Seller seperti gambar di atas menjualnya dengan harga RM145. Tiada kos penghantaran dan anda bakal menerima DUA free gifts.

Beli di Lazada - https://invol.co/clg93h

Tags

Post a Comment

6Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. Wahh nampak menarik juga tu :)

    ReplyDelete
  2. Seperti biasa daripada Xiaomi. Teknologi yang bagus, dengan harga yang sangat berpatutan.

    ReplyDelete
  3. semakin canggih gajet yang ada di dunia ini..

    bagus juga la.

    banyak guna sebagai pemudah cara dalam kehidupan ini

    ReplyDelete
  4. Xiaomi mi band 4 is trending in these days. It is the best watch with the perspective of speed. speed test tm identities its best speed here.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top