Fakta Menarik Filem Venom

1
Marvel berhasrat untuk terus mengutip kutipan di pawagan tahun ini dengan menerbitkan sebuah lagi filem adaptasi dari komik, iaitu VENOM. Jika anda masih ingat, villain atau watak jahat dari filem Spiderman 3 (2007) dilihat agak menarik. Tetapi kali ini Marvel menghasilkan filem solo pertama karakter anti-hero tersebut. Venom sudahpun ditayangkan di pawagam Malaysia. Jom ketahui beberapa fakta menarik tentang filem Venom.

Tahukah anda yang filem Venom ada menyebut tentang Malaysia? Malah, anda boleh mendengar watak bertutur dalam Bahasa Melayu pada minit-minit awal filem ini. Sebuah perkampungan di Malaysia turut di highlight kan.

Fakta Menarik Filem Venom

Maka, rakyat Malaysia mula bersorak gembira yang negara ini muncul dalam filem Marvel. Don't get too excited. Babak penting yang kononnya merupakan sebuah pasar malam di Sibu itu tidak menjalankan penggambaran di Sarawak. Kalau tak percaya cuba cek di IMDb - https://www.imdb.com/title/tt1270797/locations?ref_=tt_dt_dt

Bagi anda yang tertanya-tanya, Venom tidak mempunyai kaitan dengan MCU. Bagaimanapun, ia berada di dalam dunia Marvel nya sendiri iaitu 'Spider-Man universe'.

Sinopsis filem Venom 2018


Mengisahkan seorang wartawan. Eddie Brock membua kajian tentang penemuan organisma luar biasa dari angkasa lepas yang diketuai oleh Dr. Carlton Drake. Tanpa diduga, Eddie diserang oleh organisma tersebut.


Organisma yang diberi nama Symbiote ini mempunyai kebolehan menumpang di badan manusia. Symbiote ini menjadikan Eddie kuat dan mempunyai kuasa luar biasa. Bukan itu sahaja, Symbiote ini ingin melakukan kemusnahan dan Eddie berusaha untuk menghentikannya.

Pengarah: Ruben Fleischer
Pelakon: Tom Hardy, Michelle Williams, Riz Ahmed, Jenny Slate.
Durasi: 1 jam 52 minit
Terbitan: Marvel Studios & Sony Pictures

Fakta Menarik Filem Venom


- Ini merupakan filem kedua yang menampilkan karakter Venom. Namun kedua-duanya tidak mempunyai kaitan antara satu sama lain.

- Venom pada asalnya diklasifikasikan sebagai R-Rated (Larangan) sama seperti Logan dan Deadpool. Ia kemudian ditukarkan kepada PG-13. Ini memudahkan premis ini menghasilkan sequel dan menggabungkan beberapa karakter Marvel lain seperti Spider-Man di masa akan datang.


- 40 minit terpaksa dipotong demi mengikut klasifikasi PG-13. Babak-babak tersebut melibatkan unsur komedi gelap. Sama ada babak tersebut disertakan dalam Bluray atau DVD, ia masih belum diputuskan.

- Filem ini pada asalnya berdurasi 2 jam 20 minit. Namun selepas dipotong ia cuma 1 jam 52 minit sahaja.

- Hardy merakam suara Venom sebelum memasuki set penggambaran. Kemudian ketika berada di lokasi, beliau mendengar suara Venom yang dirakam sebelum ini melalui earpiece.


- Venom dibintangi tiga calon Anugerah Oscar iaitu Tom Hardy, Michelle Williams, dan Woody Harrelson.

- Karakter Venom adalah 100% CGI, dan tidak menggunakan teknik motion capture.

- Pengarah The Hunger Games dan Ocean's 8, Gary Ross, disebut-sebut untuk mengarahkan filem ini.

Baca juga: Fakta Menarik Avengers Infinity War

- Ini merupakan filem kedua Hardy berperanan sebagai watak jahat dalam karya adaptasi komik. Kali pertama adalah Bane dalam Dark Knight Rises.

- Watak Dora Skirth yang dibawa oleh Jenny Slate merupakan watak khas yang dicipta untuk filem ini. Skrith tidak pernah wujud dalam Venom Marvel comics.


- Nama apartment Eddie adalah Schueller. Ia diberi nama untuk memperingati peminat komik Spiderman yang mencadangkan Spiderman memakai kostume hitam.

- Hardy sebenarnya sudah tidak mempunyai keinginan untuk berlakon filem adaptasi komik. Tetapi beliau menerima tawaran Venom demi anak lelakinya yang cukup meminati watak villain itu.

- Venom menjalani penggambaran di sekitar California dan Georgia, Amerika Syarikat.

- Bajet untuk menghasilkan filem Venom adalah 100 juta USD

Semoga fakta menarik filem Venom ini dapat menambahkan lagi keterujaan anda untuk menontonnya.

Post a Comment

1Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. filem yang saya tunggu².. kalau ada link download hd, boleh kongsi ya :)
    http://mdekmal.com

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top