IDwebhost Web Hosting Terbaik dan Murah

18
Setiap blogger atau pemilik laman web pastinya mahukan servis web hosting terbaik dan murah. Lebih-lebih lagi sekiranya mereka menggunakan website tersebut untuk tujuan bisnes dan menjadi punca pendapatan. Jadi untuk memastikan website berjalan lancar, anda perlu menggunakan hosting dan domain yang terbaik.

Domain adalah alamat blog anda. Contohnya, alamat blog contohnya dan nikkhazami.blogspot.com kepada nikkhazami.com. Pengakhiran 'dotcom' dinamakan sebagai domain. Selain itu .net, .my, .org, .co, .us, juga dipanggil domain.


Manakala hosting pula adalah tempat tersimpannya semua data seperti text, gambar, rekabentuk, cara ia beroperasi, dan berhubung. Jadi, amatlah penting untuk anda memiliki hosting berkualiti supaya dapat membawa masuk trafik ke website.

IDwebhost Web Hosting Terbaik dan Murah


Banyak syarikat yang memberikan servis hosting dan domain di Asia. Rasanya tak salah kalau saya recommend antara web hosting terbaik di rantau ini, iaitu IDwebhost.

Kalau nak tahu, IDwebhost beroperasi sejak 2013 lagi. Oleh kerana harga dan servis yang memuaskan, mereka menjadi web hosting popular Indonesia dan menjadi pilihan di rantau Asia.

Kenapa tak guna web hosting Malaysia sahaja? Memang boleh, anda kena tengok pros & cons nya juga. Bandingkan dengan servis yang ditawarkan oleh semua syarikat dan pilih yang terbaik.

Kelebihan domain IDwebhost


Murah - Kalau nak dibandingkan dengan syarikat seumpamannya yang lain, IDwebhost dikategorikan sebagai antara yang termurah. Lihat sahaja harganya melalui gambar di bawah. Domain 'dotcom' cuma Rp 114.900 bersamaan RM32.63 setahun sahaja. Anda boleh rujuk https://idwebhost.com/domain-murah untuk semak harga domain.


Khidmat pelanggan memuaskan - Kita sering berdepan dengan support yang lambat balas email di saat terdesak. Untuk pengetahuan, IDwebhost berkerja 24/7 untuk memastikan masalah pelanggan dapat diselesaikan secepat mungkin. Anda boleh chat secara terus dengan staff mereka.

Banyak kemudahan dan keselamatan - Kebanyakkan syarikat seumpamanya cuma menawarkan domain sahaja. Apa yang menjadikan IDwebhost sebagai domain Indonesia terbaik adalah, pelanggan dapat menikmati banyak kemudahan seperti:
  1. Domain lock
  2. Managed DNS 
  3. Domain secrets
  4. Domain fowarding 
  5. Email forwarding
  6. DNS Sec
  7. Theft protection

Berpengalaman dan dipercayai - Biarpun mula beroperasi pada 2013, ratusan ribu domain telah didaftarkan dengan IDwebhost. Untuk pengetahuan, mereka adalah syarikat pertaman di Indonesia yang mendapat akreditasi Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN)

Kelebihan hosting IDwebhost


Apabila bercakap soal hosting, semestinya kita mahukan tunjang yang kuat untuk membolehkan websiter beroperasi dengan baik. Tak nak pula nanti ada masalah seperti bandwidth tak cukup, website perlahan, keselamatan terancam, dan lain-lain.


Sebagai penyedia hosting Indonesia terbaik, IDwebhost menyediakan fungsi seperti:

Hosting murah - Sama seperti domain, harga hosting yang ditawarkan IDwebhost juga sangat berpatutan. Kalau tak percaya, anda boleh semak sendiri harga di https://idwebhost.com/hosting-murah

Pakej hadir dengan banyak ciri tambahan - Harga murah tidak bermakna servis yang ditawarkan cap ayam ya?  Setiap pakej yang anda ambil mempunyai ciri penting untuk sesebuah hosting seperti:
  1. Percuma 1 domain
  2. Percuma SSL Tier 1
  3. Web Accelator yang menjadikan website laju dan mesra pengunjung
  4. Percuma website builder. 
  5. percuma 300 template website premium. 
  6. Percuma bandwidth tanpa had
  7. Sistem keselamatan yang tinggi supaya bebas virus

Banyak lagi kelebihan servis mereka. Malah, IDwebhost berada di tempat pertama dalam senarai Top 10 Web Hosting Terbaik laman web Pengamat Hosting.

Itulah antara kelebihan web hosting IDwebhost. Ia bukan sahaja murah tetapi menawarkan servis berkualiti dalam melancarkan operasi website anda. Kalau anda tengah plan nak bina atau upgrade website, saya syorkan anda memilih IDwebhost.  
Tags

Post a Comment

18Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. Dulu kita pakai domain gak. Tp lps lama mendiam, domain pun hilang ahaha. Skrg baru nak berblog balik. Tgk la nnt kot2 nak terbeli domain baru plak. Hehhh

    ReplyDelete
  2. great to hv cheap web hosting.. good for everyone.. looks like it's a great good deal here..

    ReplyDelete
  3. oh mmg u guna domain ni la yea unt website ni? mcm menarik ek mmg bagus yea servis mereka? kalau kita di malaysia ni pembayaran mcm mana yea, since mereka Indonesian based kan?

    ReplyDelete
  4. Murah nye package they all. Boleh ar try nanti. Mine i terus renew 3 years for good deal. i prefer good servicr.

    ReplyDelete
  5. Murah jugak tu. Rasanya dekat malaysia dah tak dapat harga macam tu kan. paling rendah pun mungkin dalam Rm45.

    ReplyDelete
  6. Wow kat Indonesia kita kat Malaysia pun banyak webhost ni hehehehe tapi kalau selamat dan lebih bagus daripada yang ada apa salah tengok meyakinkan juga ni....

    ReplyDelete
  7. Saiz hosting tanpa had ke? Memang murah betul ni. Kita beli domain je, takut tak terbayar hosting. Hehe. Tu la kena cr yg secure supaya semua hasil kerje kita ni tersimpan elok.

    ReplyDelete
  8. Wahh... Tawaran harga yang terlajak murah ni. Boleh laaa kasitau kengkawan baca info ni kot derang berminat ker kannn... Thanks sharing

    ReplyDelete
  9. Saya kena belajar lagi mengenai domain dn hosting nie. Bru je tukar domain awal tahun lalu. Next time nk kne kaji betul2 baru nk bertukar. Entah bila nk hosting sendri. Kne byk study dulu pasal hosting nie sbb rumit sedikit kn

    ReplyDelete
  10. Haaa memang pening bab domain dan hosting ni , tu lah main pilih domain je dulu hihi

    ReplyDelete
  11. Sy tak berapa faham tentang hosting ni. Lagipun tak pernah guna lagi. Kena study lebih lagi

    ReplyDelete
  12. hosting saya tak faham sebab so far i pakai domain je dari hosting lain..
    nampak macam easy to setup tak suka sangat pepening ni hahaha thanks for sharing would like to check it out too

    ReplyDelete
  13. Saya selau berkira2 nak pasang hosting. Tapi sy x tahu sampi bila nak bertahan dengan keje berblog ni. Tp yg dicadangkan agak murah

    ReplyDelete
  14. Wah..bagus ni. Thanks tau kongsi maklumat berguna camni. Memang blogger dan pengusaha macam saya perlukan web hosting yang terbaik camni

    ReplyDelete
  15. Murah tu..webhosting ni paling penting respon drp diorg yg pantas, kl blh 24hrs ada org response bila submit tix..baru best hehe

    ReplyDelete
  16. Kak cuma guna domain jer..blm fhm pasal webhosting,tq for sharing

    ReplyDelete
  17. Murahnya bayaran setahun.. banyak pulak kelebihan dia yea
    . baru tahu ada web ni.. walhal dah lama jugak dah yea web ni berjalan..

    ReplyDelete
  18. Pakej hadir dengan banyak ciri tambahan - Harga murah tidak bermakna servis yang ditawarkan cap ayam ya? Setiap pakej yang anda ambil mempunyai ciri penting untuk sesebuah hosting seperti:
    Percuma 1 domain
    Percuma SSL Tier 1
    Web Accelator yang menjadikan website laju dan mesra pengunjung
    Percuma website builder.
    percuma 300 template website premium.
    Percuma bandwidth tanpa had
    Sistem keselamatan yang tinggi supaya bebas virus

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top