6 Kedai Bubble Tea, Boba di Kota Bharu

14
5 Kedai Bubble Tea di Kota Bharu | Trend minuman bubble tea masih belum reda. Sejak viral tempoh hari, demam meminum minuman yang berasal dari Taiwan itu berterusan sehingga ke hari ini.

Keenakan bebola hitam kenyal ini seolah sebagai penambah rasa kepada air pelbagai perisa. Memang sedap, sehingga penggemarnya sanggup beratur panjang demi bubble tea yang turut dipanggil 'boba' ini.

Berikutan permintaan tinggi, kedai minuman yang menjual bubble tea semakin banyak beroperasi. Malah, gerai air balang juga tidak mahu melepaskan peluang untuk menjual minuman yang menjadi kegilaan ramai itu. Ada juga yang menambah 'cheese brulee' sebagai perisa tambahan.

Baca: Status Halal Xing Fu Tang Menurut Jakim

So far, Xing Fu Tang dan The Alley tak ada di Kota Bharu. What a bummer, teringin juga nak rasa dan join sekali kegilaan terhadap minuman ini. Jangan risau, jom lihat antara kedai boba di Kota Bharu yang boleh anda terjah.

6 Kedai Bubble Tea / boba di Kota Bharu


Richiamo Coffee


Merupakan rangkaian kafe berasaskan kopi. Menawarkan kopi premium enak buat penggemar kopi. Bukan sekadar kopi, Richiamo Coffee turut menyediakan pelbagai jenis minuman lain seperti pelbagai jenis air coklat, teh, serta jus segar.

Richiamo menawarkan minuman 'Brown Sugar Boba Milk' untuk memenuhi permintaan ramai. Nampak lemak berkrim kan? Ia cuma berharga RM9.90 sahaja.



Selain kopi, Richiamo yang terletak di Lembah Sireh turut menyediakan variasi piliha pencuci mulut dan makanan Barat.

Waktu operasi: 10 am -12 am
Alamat:  PT 410, NO 7-C, Bandar Lembah Sireh, 15050 Kota Bharu, Kelantan

Yoohoo Dessert Cafe


Nama pun 'dessert cafe', tentulah menu di sini lebih terarah kepada pencuci mulut dan minuman menarik sahaja.

Menu signature di sini adalah 'kakigori' iaitu hidangan yang berasal dari Jepun. Kakigori merupakan ais parut pelbagai perisa yang dicurahkan dengan susu. Antara perisa menarik yang ada adalah coklat, strawberry, caramel, matcha, gula melaka, teh ais, dan banyak lagi. Malah, ada juga yang dihidangkan bersama bebola boba.




Untuk minuman boba pula, mereka menyediakan Brown Sugar Fresh Milk Boba enak.

Saya yakin anda pasti rambang mata melihat menu mereka yang menyelerakan apatah lagi kesemuanya begitu comel!

Waktu operasi: 1 pm - 11 pm
Alamat: PT373, Jalan Sri Cemerlang 7/27, Bandar Kota Bharu, 15300 Kota Bharu, Kelantan

Kopi Mesin


Antara tempat makan menarik di Kelantan yang wajib anda cuba! Cukup popular di kalangan golongan muda, Kopi Mesin menawarkan variasi pilihan kopi menarik untuk para pelanggan.

Ia bukan sekadar kedai kopi biasa, tetapi menggunakan biji kopi berkualiti dari Brazil, Papua New Guinea, dan India.


Tidak minum kopi? Usah risau, kerana banyak lagi pilihan minuman sedap seperti coklat, teh, dan minuman berperisa yang lain. Boba milk turut dijual dengan harga berpatutan.

Selain itu, hidangan western seperti chicken chop, speghati, nachos, serta pelbagai jenis kek turut dijual. Dibuka seawal pagi,Ia juga merupakan tempat sarapan sedap di Kota Bharu dengan juadah nasi lemak serta roti bakar.

Kopi Mesin membuka dua buah cawangan setakat ini iaitu di Lundang, dan di Langgar.

Waktu operasi: 7 am - 1am
Alamat: 4663B, Jalan Sultan Yahya Petra, Langgar, 15200 Kota Bharu, Kelantan

Tiny Elephant


Salah satu kafe hipster di Kota Bharu yang menjadi kegilaan golongan muda di sini. Mereka turut menawarkan Boba Fresh Milk dengan harga RM10. Melalui review pelanggan di laman sosial, Boba Fresh Milk mereka sedap, creamy, dan bobanya tidak terlalu manis.



Menu lain yang ada di Tiny Elephant - Soft Serve & Coffee adalah hidangan western, pencuci mulut, dan pelbagai jenis kopi.

Tiny Elephant Wakaf Che Yeh turut menyediakan menu sama.

Waktu operasi: 12.30 pm - 12.30 am
Alamat: 1122, T/B, Jalan Tengku Petra Semerak, Bandar Kota Bharu, 15000 Kota Bharu, Kelantan

Coolblog


Seingat saya, Coolblog adalah antara pelopor minuman berperisa dengan boba di Malaysia. Coolblog memperkenalkan Milk Tea with pearls. Pearls to boba lah! Bukan main banyak lagi perisa minuman yang ditawarkan.


Ketika trend boba ini sedang hangat, Coolblog hadir dengan Black Tiger Premium Milk Tea and Coffee. Pelanggan boleh pilih di antara teh atau kopi premium dengan boba gula perang istimewa. Harganya cuma RM6.50 sahaja.

Tealive


Jenama minuman teh, Tealive sudah tidak perlu diperkenalkan lagi. Bukan hanya keenakan minumannya tetapi pertikaian di antara Chatime vs Tealive yang berpanjangan.

Tealive menjadi kegemaran ramai dek kerana menawarkan pelbagai jenis minuman enak. Biarpun memfokuskan teh, air coklat, kopi, dan jus segar juga digemari pelanggan.

eunicechow.com

Bang Bang Milk Tea yang disertakan dengan boba agak popular ketika ini. Harganya cuma RM7.45 sahaja.

But my personal favorite adalah Strawberry Pudding dan Ice Plum Cooler (air asam boi)

Nah, itu dia antara kedai boba dan bubble tea di Kota Bharu. Tapi sekarang ni dah banyak gerai tepi jalan yang menjual boba. Harganya jauh lebih murah dan boleh tahan sedap!

Tags

Post a Comment

14Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. Balik kelantan lepas ni tau la nak cari kat mana bubble tea boba ni.. terbaik perkongsian kali ni... sekali sekali ubah angin minum bubble tea boba ni okay jugak sebenarnya..

    ReplyDelete
  2. Luangkan waktu Anda dan lakukan riset untuk menemukan model bisnis yang menurut Anda terbaik. Anda tidak akan pernah tahu pasti mana yang terbaik, jadi pilih saja dan ikuti saja 98toto

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top