RM149, realme Watch 2 Memang Berbaloi!

11

Bagi yang tengah mencari smartwatch yang pelbagai fungsi, trendy, dan cantik, realme Watch 2 adalah pilihan terbaik. Menggunakan slogan "Style meets sports", Watch 2 menawarkan fungsi yang banyak termasuklah sebagai fitness tracker dan sejumlah fungsi lain setanding smartwatch premium. Tetapi pada harga mampu milik.

 

Untuk pengetahuan, Watch 2 merupakan salah satu produk dalam siri AIOT 3.0 yang baharu sahaja dilancarkan tempoh hari. Yang tu anda boleh baca dalam artikel - 7 Gajet realme AIoT Memang Menarik & Mampu Milik.

 

 

Bagi Watch 2, realme menambah baik pelbagai fungsi berbanding generasi pertama membuatkan ia lebih berkuasa kali ini. 


Spesifikasi realme Watch 2


Skrin

Perkara yang paling obvious pada jam ini adalah kualiti dan prestasi skrin 1.4 inci touch screen LCD display. Ia turut memiliki 320x320 pixels (323 PPI) yang memaparkan imej terang dan sharp. 


Anda juga boleh tetapkan keterangan skrin sehingga 600 nits untuk memudahkan menggunakan jam ini di bawah cahaya matahari. 

 

 

Surprisingly, Watch 2 ini memang smooth! Cukup responsif disaat anda swipe dan sentuh skrinnya. Tidak sama seperti smartwatch lain dipasaran yang dijual pada tanda harga sama. 


Bateri

Ketahanan bateri pula adalah 315mAh yang mampu bertahan selama 12 hari dengan pengecasan penuh. Anda boleh tetapkan 'power saving mode, dan hadir dengan magnetic charging untuk memudahkan anda mengecas jam ini. Cuma lekatkan pengecas and it starts charging for you. 


Health Assistant

realme Watch 2 bukan sekadar smartwatch yang menerima notifikasi sosial media & panggilan. Tetapi berfungsi sebagai fitness tracker yang lengkap. 

 


 

90 Sport Modes - Outdoor Run, Indoor Run, Outdoor Walk, Indoor Walk, Outdoor Cycling, Spinning, Hiking, Swimming, Basketball, Yoga, Rowing, Elliptical, Cricket, Strength Training, Free workout, and more.  

 

Memantau samada anda berjalan atau berlari dengan tepat and make every steps count.

 



Memantau oksigen dalam darah & degupan jantung - Fungsi ini biasanya hadir pada smartwatch premium. Biarpun bacaan ini boleh anda rujuk untuk pantau kesihatan harian. 

 

Pelbagai fungsi kesihatan - Peringatan sekiranya tidak aktif, sleep monitoring, hydration reminder, goal achievement reminder and meditation relaxing. I find hydration reminder is really helpful. Ini dapat bantu anda supaya sentiasa minum air dan kekal hydrated.  

 


 

 

Smart features lain yang berbaloi

  • Dengan Watch 2 ini, adan boleh kawal pelbagai peranti AIoT seperti Buds Air & Buds Q series, bluetooth speakers.
  • Kawal lagu 
  • Remote camera di mana anda boleh ambil gambar sekiranya bersendirian. 
  • Kawal semua fungsi dengan aplikasi realme Link. Semua bacaan kesihatan, tukar watch face, ubah setting, dan macam-macam lagi. 
  • Kalis air IP8 - Tidak perlu ditanggalkan ketika basuh tangan. Kalis percikan air & peluh. 

 



Design

Dari segi design, tidak banyak pembaharuan. Tetapi rekaan segi empat ini masih relevan dan menjadi kegemaran ramai. Sesuai digayakan dengan pelbagai fesyen. 


Selain itu, beratnya cuma 38 gram sahaja. Cukup ringan dan selesa di tangan! Anda juga boleh tukar dengan mana-mana tali jam yang berukuran 22 mm. 

 


 

Harga realme Watch 2 Malaysia

realme Watch 2 dijual pada harga RM229, atau RM149 pada 20 Mei 2021 ini sahaja di laman Shopee. 

Link pembelian:  https://cutt.ly/Xb9RZP6


All in all, realme Watch 2 ini memang berbaloi untuk anda beli berdasarkan pada penawaran spesifikasinya. Kebiasaannya, operating system dan specs sebegini hanya boleh didapati pada smartwatch yang jauh lebih mahal.


 #realAIoT  #UnboxWoW

Post a Comment

11Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. i pakai handphone realme, smart watch ni macam menarik gak, nak gran ke tak eh...aduhhh jangan la terjebak haha

    ReplyDelete
  2. Dah my teenager nephew minta belikan this one as his bday present this coming August. Ok je kan untuk budak remaja - bergaya la beliau kelak hehehe

    ReplyDelete
  3. khai ada yang realme watch first. best pakai sebab ringan je! fungsi dia pun memang banyak! yang no 2 ni confirm lagi banyak penambahbaikan boleh lah masuk dlm list nanti

    ReplyDelete
  4. Baru jer beli Amazfit Bip u Pro , tengok yang ni cam cantik dan banyak jugak fungsi dia. Nanti nak beli satulah. Harga pun ok sangat-sangat. Boleh tukar2 pakai. Nice2....

    ReplyDelete
  5. I memang impress la dengan brand realme ni. Banyak barang dia murah, tapi berkualiti dan elok je pakai.

    ReplyDelete
  6. Menarik betul realme watch ni. Design dia menarik dan harga pun mampu milik

    ReplyDelete
  7. Cantik jamnye. Terbaiklah jam ni banyak fungsi. Harga pon ok

    ReplyDelete
  8. The design looks good and stylish and the best part is it is really affordable for the masses.

    ReplyDelete
  9. Murah betul jam kesihatan Realme. Boleh la beli untuk mak ruby. Dia ada tanya. Kita bg hadiah satu. Hehheeh.

    ReplyDelete
  10. Berbaloi sangat laaa harganya.. kalau yang pakai HP dia sesuai sangat ni grab sebiji smart watch ni.. nak share dengan kawan Sis laa..

    ReplyDelete
  11. Menarik la realme Watch 2 ni.. harga pun sangat mampu milik kan... they even break the record in Shopee during its online sale on the 20th wor..

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top