10 Toner Untuk Kulit Berjerawat

27

Toner Untuk Kulit Berjerawat | Jerawat, masalah kulit wajah yang paling digeruni tidak kira lelaki mahupun perempuan. Bukan sahaja sakit, bahkan membuatkan kita rasa terganggu dan menjejaskan keyakinan diri.

Jerawat tumbuh disebab pelbagai faktor seperti hormon dan kebersihan wajah. Dengan mengamalkan rutin penjagaan kulit yang baik seperti menggunakan cleanser, toner, moisturizer, dan sunscreen, ia membantu dalam memastikan kulit sentiasa sihat dan bersih. 


So, perlu ke guna toner? Penggunaannya tidak 'wajib' seperti cleanser dan moisturizer. Tetapi ia membantu agar kulit segar dan mulus. Terutama buat pemiliki kulit berjerawat dan berminyak. Jadi, saya senaraikan 10 toner untuk kulit berjerawat yang boleh anda cuba. 

1. Simple Soothing Facial Toner

Toner yang paling popular di Watsons kerna ia hampir sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit berjerawat. Kandungan seperti Pro-Vitamin B5, Chamomile, dan Witch Hazel, memang baik dalam memelihara pori dan merawat jerawat. 

pic: navatirre.blogspot.com

Paling best, toner ni ada niacinamide. Walaupun bukan salah satu kandungan utama, tapi ia masih lagi bagus for brightening.

Tambahan pula, ia adalah toner untuk kulit kering tanpa alkohol & fragrance. Tidak melekit, memberi hidrasi agar kulit tidak kering dan harganya amat berpatutan. 



Harga: RM16.75

Beli di sini: https://invol.co/cl3gvgg

 

Artikel berkaitan:   

+ 10 Toner Untuk Kulit Berminyak

+ 10 Toner Untuk Kulit Kering

+ 11 Moisturizer Untuk Kulit Berjerawat

+ 11 Serum Untuk Kulit Berjerawat 


2. Hada Labo Hydrating Lotion Light

Wajib selitkan produk Hada Labo dalam senarai toner untuk kulit berjerawat ni. Keberkesanannya memang diakui biarpun harganya sedikit mahal berbanding produk lain. Kalau anda perasan, mereka yang memiliki kulit flawless, pasti guna salah satu produk Hada Labo. 

pic: myskincareregime.com

Hada Labo Hydrating Lotion Light (hijau) adalah salah satu toner yang paling popular. Hydrating is key! Toner ini ada 4 jenis hyaluronic acid dan ceramide yang boleh lock air agar kulit sentiasa lembap dan segar. Dengan ingredients best ni, ia juga salah satu hydrating toner untuk kulit berjerawat.

Sangat sesuai untuk kulit berminyak dan kombinasi yang boleh terdedah kepada jerawat. 

Harga: RM44

Beli di sini: https://invl.io/clikd29


 



3.  Aiken Tea Tree Oil Toner

Jenama Aiken dan kandungan tea tree oil nya memang disudah terkenal dengan keberkesanannya merawat jerawat. Toner ini menghalang pertumbuhan jerawat dengan semula jadi selain memberikan kelembapan seimbang kepada kulit. 

Aiken juga merupakan toner yang sesuai untuk kulit berminyak, sebab boleh control extra sebum, membersihkan pori, sekaligus menjadikan kulit sihat dan bebas cela. 

pic: thesabrinasanuzi.blogspot.com

Harga: RM7.85

Beli di sini: https://invol.co/cl4iote

4. Pixi Glow Tonic

Dikatakan sebagai 'holy grail' yang boleh buat muka glowing. Pixi Glow Tonic merupakan toner jenis exfoliator yang boleh buang sel kulit mati. So, kulit anda akan sentiasa segar dan tidak lagi kusam.

Kandungan Pixi Glow Tonic:

  • Glycolic Acid - Form of AHA yang mengeluarkan sel kulit mati untuk bantu hasilkan kulit baru yang lebih segar/mulus.          
  • Aloe Vera - Melega dan menghidrasi kulit          
  • Glycerin - Agen pelembap kulit yang paling berkesan, menghalang kekeringan. 

Toner ni sesuai kalau anda guna dalam 3 kali seminggu macam scrub.

Harga: RM16 - RM19

Beli di sini: https://invol.co/cl5y265

5. Klairs Supple Preparation Toner

Kandungan utama toner ini adalah Sodium Hyaluronate, Beta-Glucan, Centella Asiatica Extract and Lipidure. Formulanya ringan, dan mampu membersihkan pori dan mengawal minyak berlebihan yang boleh trigger jerawat.

Toner ini memberikan kelembapan yang sempurna just like what you skin wants to stay hydrated. 

Biarpun sedikit mahal, jenama ini memang diyakini diseluruh dunia. Cepat meresap ke dalam kulit dan memudahkan anda untuk sapu moisturizer pada langkah seterusnya.

Harga: RM15 - RM55

Beli di sini: https://invol.co/cl4jatk

6. Cosrx AHA/BHA Clarifying Treatment Toner

Toner untuk kulit berjerawat yang seterusnya adalah Cosrx AHA/BHA Clarifying Treatment Toner. Kandungan AHA/BHA amat efektif dalam mengeluarkan sel kulit mati, menghalang pembentukan blackheads/whiteheads that leads to acne!

Walaupun ia merupakan exfliating toner, korang boleh guna dua kali sehari. Sebab ingredients dia tak kuat, dan tak ada that tingle feeling at all. Lagipun, nilai pH nya cuma 4 sahaja. 



Kalau korang nak muka flawless, ini toner ini adalah pilihan ideal. Buat jejaka diluar sana, walauun takde produk spesifik untuk 'toner untuk kulit berminyak lelaki', korang still boleh guna Cosrx. Ia famous (dari Korea) dan dipercayai.

Harga: RM36

Beli di sini: https://invl.io/clikd3l

7. Cosmoderm Tea Tree Oil Clarifying Face Toner

Cosmoderm merupakan jenama tempatan yang dipercayai ramai, sehingga layak masuk drugstore. Kerap menjadi pilihan mereka yang memiliki masalah kulit khususnya jerawat.

Menggunakan tea tree oil sebagai kandungan utama. Ia berfungsi untuk merawat dan mengeringkan jerawat degil dan kawal minyak berlebihan. Dengan kawal minyal dan membersihkan pori, maka jerawat tak akan tumbuh banyak seperti dahulu lagi.

 

 Ada packaging baru tau, botol hijau tu yang lama. 

Harga: RM17

Beli di sini: https://invol.co/cl4jvhl

8. Safi Acne Solution Sebum Control Fluid

Bebas fragrance, dan diuji secara klinikal mampu merawat jerawat, bebas cela, dan memastikan kulit kekal bersih. Memiliki kandungan baik seperti AHA/BHA mengelurkan sel kulit mati, membersihkan pori sekaligus menghalang pembentukkan jerawat.


Disamping itu, ia turut memiliki Neem yang berfungsi mengurangkan kesan parut dan iritasi. Banyak kandungan baik dalam toner ni. Kalau anda tengah cari toner untuk kulit berjerawat dan bekas jerawat, produk ni memang sesuai. Malah, harganya juga amat berpatutan.

Harga: RM15.30

Beli di sini: https://invol.co/cl4jwb9



9. Benton Aloe BHA Skin Toner

Exfoliationg toner yang agak famous di laman Hermo. Mengandungi aloe dan salicylic acid sudah terkenal dengan fungsi membersihkan pori agar kulit sentiasa segar.  

Aloe BHA banyak membantu mengeluarkan sel kulit mati dan blackheads. Ini sekaligus menghalang jerawat dari tumbuh tau.

Shopee: RM7.90 - 29.90 https://invol.co/cl417vh

Hermo: RM39.16 https://invol.co/cl3xbql

10. Good Virtues Co Brightening Facial Toner

Kalau anda biasa masuk Watsons, mesti perasan dengan sejumlah produk penjagaan diri yang berbotol cantik, Good Virtues Co. Produk tempatan ini juga tidak kurang hebatnya. Bagi tonernya, ia tidak memiliki kandungan berat.

Kebanyakkannya organik termasuklah habbastus sauda, Fomes Officinalis (Mushroom) Extract, dan ada hyaluronic acid yang melembap dan mencerahkan kulit.

Ia juga bebas alkohol, paraben dan bahan kimia lain yang boleh memberikan iritasi kepada kulit.

Harga: RM9.99

Beli di sini: https://invol.co/cl4jwva

Toner untuk kulit berjerawat yang saya senaraikan di atas ini mudah didapati di drugstore dan pasaraya. Atau, anda boleh beli secara online pada harga yang lebih rendah. Semoga artikel ini bermanfaat dalam mengurangkan jerawat pada kulit.


Tags

Post a Comment

27Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. Alhamdulillah so far muka khai bebas dari jerawat sejak sekolah lagi. macam khai salu makan makanan yang bagus untuk muka macam tomato, salad. dari kecik mak gn ayah ajar. tapi bagus juga perkongsian ni untuk mereka yang memerlukan

    ReplyDelete
  2. Rawlins tengah nak habiskan yang Simple tu. Tak try yang lain sebab my skin sejenis yang sensitif and Simple is being kind to my skin. Hehe

    ReplyDelete
  3. Akak vote for Klairs!!!! Yayyy. Sebab masa akak ada hormon turun naik dan jerawat kat dagu takleh bawa bincang. Klairs penyelamat kulit akak. Penting tau toner ni. Dia menenangkan kulit kita.

    ReplyDelete
  4. Saya suka Simple sbb takde fragrance. Hada labo pernah guna tp tak berapa sesuai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Same here sis! I also want to see more such content in the future as well!

      Delete
  5. Wah bagus ni.. boleh jadi rujukan anak yg mengalami mslh jerawat.

    ReplyDelete
  6. Wah pixi pon ada toner jugak ye. Tak pernah nampak lagi kat drugstore ni

    ReplyDelete
  7. Bagus perkongsian ni..dalam banyak2 brand ni orang kata Hadalabo ni memang femes. Tak pernah guna lagi

    ReplyDelete
  8. Dalam bebanyak tu, dulu hingga sekarang memang Sis pakai Hada Labo tu jee.. serasi dengan kulit muka..

    ReplyDelete
  9. Toner ni sgt penting juga tau skincare.. Xde toner leh mati kutu kita dibuatnya... Good sahring utk yg kulit berjerawat

    ReplyDelete
  10. Macam2 brand toners available in the market kan.. some I never came across but all 10 i tak pernah cuba lagi.. boleh try ni.. Cosmoderm is closest to the one I'm currently using with tea tree extract... (Y)

    ReplyDelete
  11. Simple, cosrx, aiken tu memang bagus. Dah pernah pakai mmg elok sgt..

    ReplyDelete
  12. Wah thanks for sharing this skincare tips and also the 10 suitable toner for acne skin

    ReplyDelete
  13. Thanks for sharing these beautiful beauty items with us. Indeed these toners are my favorite as well. BTW do you guys have an app about all these beauty items.

    ReplyDelete
  14. Thanks for the detailed article on this topic. I would like to see more such awesome articles from you.

    ReplyDelete
  15. Terima kasih telah berbagi ini. Itu membantu. Terus berbagi hal-hal seperti itu. Coba juga COC MOD Apk.

    ReplyDelete
  16. Terima kasih banyak kerana berkongsi ini. Ingin melihat lebih banyak perkara ini di masa hadapan. Teruskan kerja yang bagus!

    ReplyDelete
  17. The Simple Soothing Facial Toner is my favorite. Thanks Girl! Share me on whatsapp mod.

    ReplyDelete
  18. NetBoom MOD APK NetBoom MOD APK ile yüksek kaliteli oyunları mobil cihazınızda oynamak ister misin,iz.

    ReplyDelete
  19. Multi Brawl Aksiyon ve kapışma dolu MOD APK sürümü ile Multi Brawl sizler için yeniden tasarlandı. Sizde MOD sürüm ile sınırsız kaynak ve tüm kilitlerin açılmış olduğu versiyona merhaba deyin.

    ReplyDelete
  20. Thanks for suggesting all these products. I was looking for one. It's a great help finding them here with such good details.

    ReplyDelete
  21. Great blog. It's just the info i was looking for getting rid of acne. Thanks a lot.

    ReplyDelete
  22. I am very comfortable to this beautiful content from the pure reading.Thanks for keen up the good work.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nice amazing and excellent info providing by your post about berjerawat I really like to read it thank you so much for sharing with us.

      Delete
  23. If you like to play games then please check minecraft apk

    ReplyDelete
  24. Locate the download Insta up Apk file on your device and tap on it to begin the installation process. Grant any necessary permissions and wait for the installation to complete.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top