12 Sunscreen Untuk Kulit Kombinasi 2024

0

Sunscreen untuk Kulit Kombinasi | Mencari sunscreen sesuai untuk kulit kombinasi agak sukar sebab sesetengah kawasan wajah lebih cenderung menghasilkan minyak berlebihan. Jangan pula tak pakai sunscreen tau, sebab kulit yang terdedah kepada cahaya matahari boleh mengakibatkan jeragat, penuaan, kulit kusam, dan kedutan. 

Jadi kalau anda memiliki kulit kombinasi, pilihlah sunscreen yang bukan sekadar menjadi pelindung sinaran UV, tetapi juga mengurangkan sebum pada t-zone.  

Berikut adalah senarai sunscreen untuk kulit kombinasi yang boleh anda beli di drugstore serta secara online. 

COSRX Aloe Soothing Sun Cream

Produk dari COSRX tidak pernah mengecewakan. Sunscreen mereka tidak kurang hebatnya kerana mengandungi aloe vera yang sudah terkenal sebagai ejen pelembap. Nilai SPF 50 PA+++ memang nice untuk cuaca Malaysia. 

Terbaik untuk lindungi kulit dari sinaran UVA & UVB. Sunscreen ini tidak melekit, cepat meresap pada kulit dan boleh kawal minyak berlebihan. Thanks to its aloe vera yang terkandung di dalamnya. 

Harga: RM35

Beli di sini: https://invl.io/clkx4im

 

Artikel berkaitan:

+ 10 Sunscreen untuk Kulit Berminyak

+ 5 Sunscreen Terbaik Watsons

+ Skincare untuk Kulit Kombinasi Malaysia

+ 8 Pencuci Muka untuk Kulit Kombinasi di Watsons


Innisfree Long-lasting Sunscreen

Perkataan 'long lasting' jelas menandakan yang sunscreen ini mampu bertahan pada kulit selama beberapa jam. It claims to be powerful water resistant, maksudnya ia kalis peluh. Sesuai kalau anda banyak buat aktiviti outdoor. 

Apa yang membuatkan ia sesuai buat pemilik kulit kombinasi dan berminyak adalah tekstur krim cairnya. Rasa sejuk dan refreshing selepas sapuan. Langsung tak melekit dan tak ada whitecast. 

Ini kerana sunscreen ini mengandungi centella, green tea dan aloe vera yang bagus untuk hidrasi. 

Harganya memang kayangan sikit. Tapi berbaloi sebab 60 ml, dan tahan lama.

Harga: RM75

Beli di sini: https://invl.io/clkx4lr

Wardah UV Shield Essential Sunscreen Gel SPF30


Mampu melindungi kulit dari sinaran UVA & UVB serta blue light dengan baik pada nilai SPF35 sahaja. Formula tanpa alkohol ini ringan, tekstur agak cair membuatkan ia mudah meresap dan tidak melekit. 

Tambahan pula, ia mengandungi vitamin C dan vitamin B3 untuk wajah cerah dan glowing.

Amat popular dikalangan pengguna tempatan kerana harganya yang berpatutan.Di Shopee sahaja dan 99,000 unit terjual tau. Ramai yang repeat sebab best.

Harga: RM8

Beli di sini: https://invl.io/clkx4n1



Sunplay Skin Aqua UV Brightening Moisture Gel SPF50


Sunscreen untuk kulit kombinasi seterusnya adalah dari Sunplay, jenama yangsudah terkenal dalam arena pengeluaran sunblock. Menjadi best seller di Watsons dan Guardian. 

Menggabungkan 3 jenis kandungan yang melembapkan kulit termasuklah hyaluronic acid. Kemudian ada arbutin yang boleh kurangkan dark spot pada kulit.  

Dengan ingredients best ini menjadikan ia sebagai sunscreen untuk kulit kombinasi dan berjerawat.

Teksturnya ringan dan mudah meresap. Tak ada kesan white cast. It claims takda fragrance, tapi bau dia seperti liquid paper. Tapi hilang selepas disapu. Highly recommended. 

Harga: RM32

Beli di sini: https://invl.io/clkx4qp

L'Oreal Paris UV Defender Serum Protector Sunscreen


Mereka ada beberapa jenis sunscreen, for cobination skin , anda boleh pilih Bright & Clear atau Matte & Fresh. Apa yang membuatkan produk ini menarik adalah kerana ia memberikan kesan 'matte' setelah setelah disapu. Which is sangat diperlukan oleh pemilik kulit berminyak dan kombinasi. Dengan tekstur krim cair, kulit tampak segar sepanjang hari. 

Nilai SPF50 PA++++ juga ideal dengan suhu Malaysia. Kandungan best lain yang ada dalam sunscreen ini adalah seperti oil control formula, Advanced UV Protector, dan perlindungan dari kotoran persekitaran.  

Ni brand L'Oreal tau. Bukan calang-calang. 

Harga: dari RM26

Beli di sini: https://invl.io/clkx4ra



3W Clinic Intensive UV Sunblock Cream SPF50

Cukup terkenal kerana berkesan dan harganya yang murah. Jenama 3W Clinic merupakan antara produk Korea terbaik di pasaran. Sesuai di sapu pada wajah dan seluruh badan. Ia memiliki ekstrak aloe vera yang turut bertindak sebagai ejen pelembap. 

Selain itu, sesuai as a makeup base, yang boleh buat solekan lebih tahan lama. 

Ramai yang menggelarkannya sebagai sunscreen untuk kulit kombinasi remaja. Memandangkan golongan ingin berdepan masalah berminyak di kawasan t-zone dan harganya amat murah. 

Harga: RM9

Beli di sini: https://invl.io/clkx4sh

SKINTIFIC Sunscreen 5x Ceramide Serum Sunscreen

Sunscreen untuk kulit kombinasi seterusnya adalah Skintific Sunscreen 5x Ceramide Serum Sunscreen. Apa yang best tentang sunscreen ini adalah ia mengandungi  5x ceramide dan hyaluronic acid yang berfungsi untuk lock air dari hilang sekali gus menghaang muka dari berminyak.

Kesemua ingredients yang bertindak melembap, kurangkan kekusaman, dan mencerahkan kulit. Bukan sekadar terlindung dari sinaran UV, tapi dalam masa sama buat kulit glowing. All this in one bottle tau.  

Selain itu ia juga ada blue light protection.

Harga: RM33

Beli di sini: https://invl.io/clkx4wq

 



Biore UV Perfect Milk Moisture SPF50

 

Biore botol kuning ini cukup terkenal dan boleh dikatakan sunscreen untuk kulit kombinasi yang langsung tak buat muka melekit. Malah, ia sesuai untuk semua jenis kulit. Nilai SPF50 yang cukup untuk halang sinar UV dari merosakkan wajah. Bertekstur cair, cepat meresap pada kulit. 

Langsung tidak berminyak dan tidak meninggalkan kesan white cast. It leaves a mattifying finish on your skin. Ia memiliki vitamin E yang buat kulit lembut. Ini adalah sunscreen untuk kulit kombinasi di Watsons paling popular. HIGHLY RECOMMENDED.  

Kalau nak beli online, saya sarn beli dari official drugstore tau. Sebab banyak yang fake. Saya kongsikan link produuk original di bawah.

Harga: RM17

Beli di sini: https://invl.io/clkx4xw

Axis-Y Complete No Stress Physical Sunscreen SPF50


Antara physical sunscreen yang best di pasaran. Nilai SPF50+ PA++++ yang sempurna untuk cuaca di Malaysia. Bahkan ada ada kandungan niacinamide yang mampu kawal minyak di kawasan t-zone anda. 

Plus, ia mengandungi squalane yang bagus untuk jaga skin barrier.  

Sunscreen ini agak susah nak meresap. Kena blend betul-betul supaya tak ada white cast. Hasilnya, ia tampak sekata dengan warna kulit dan beri kesan 'matte'. Trust me, kesan lepas sapuannya memang WOW.

Harga: RM11.50

Beli di sini: https://invl.io/clkx4y2

3W CLINIC Natural Vita Moist Sun Cream SPF 50


Sunscreen untuk kulit kombinasi terakhir dalam senarai ini juga dari 3W Clinic. Hasilkan matte finishing selepas di sapu, tak melekit dan rasa ringan. Ada bau annyoing yang annoying sikit tapi kejap je. Bau hilang selepas ia meresap pada kulit. 

Harga pun amat berpatutan. Around RM11 sahaja untuk 70ml. Patutlah ramai yang beli di Shopee. 

Harga: RM7.70

Beli di sini: https://invl.io/clkx4z6

Y.O.U Sunbrella Intensive Care Aqua Sunscreen

Cukup ideal buat pemilik kulit berminyak dan kombinasi. Salah satu sebab utama adalah kerana tekstur krim cair yang tak buat wajah bertambah melekit terutama ketika berpeluh. 

Tak bercapuk, ringan, senang nak blend. Tambahan pula, sunscreen ni ada SymWhite 377 iaitu kandungan yang bantu hilangkan dark spot anda. 

Protection terhadap UVB/UVA juga mantap dan sesuai dengan cuaca Malaysia. 

Harga: RM33

Beli di sini: https://invl.io/clkxixc

The Originote Ceramella Sunscreen

Jenama Indonesia semakin mendapat perhatian sekarang. The Originote ni pun salah satu produk negara jiran yang berkualiti dan selamat. 

Selain mendapat perlindungan cahaya matahari, ia turut mengandungi 3 bahan yangbantu melembapkan kulit iaitu ceramide, vitamin C, dan tremella. 

Ia dapat kawal sebum di kawasan berminyak dan melembap di kawasan kering. Youngsters ramai guna sunscreen ni tau, sebab ia murah dan berkesan.

Harga: RM17

Beli di sini: https://invl.io/clkxize

 

Semoga artikel sunscreen untuk kulit kombinasi ini dapat bantu anda pilih sunscreen yang tak buat t-zone lebih berminyak.

Post a Comment

0Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top