5 Android Box Boleh Tengok Astro

0

Android Box Boleh Boleh Tengok Astro | Antara sebab utama pengguna hari ini lebih memilih Android box berbanding perkhidmatan stesen tv berbayar adalah untuk mengelak dari komitmen bulanan. 

Cuma sekali bayar, pelbagai fungsi, dan lebih convenient. Selain itu, banyak lagi kelebihan Android box yang membuatkan ia berbaloi untuk dimiliki. 

Kelebihan Android box:

  • Tiada bayaran bulanan kecuali melanggan servis penstriman seperti Netflix, DisneyPlus, dll. 
  • Mudah untuk di pasang, tidak memerlukan piring satelit.
  • Hanya perlukan rangkaian internet/Wifi dengan kelajuan minimum 1.5 Mbps
  • Mudah alih.
  • Tawar ribuan saluran tv dari dalam dan luar negara. 
  • Cuaca buruk tidak menjejaskan siaran. 
  • Boleh melayari internet menggunakan Chrome, tonton Youtube. 
  • Tidak memerlukan smart tv. 

Ramai yang tertanya-tanya, boleh tengok siaran tv biasa pada Android box? Lebih-lebih lagi saluran Astro seperti Ria, Prima, Awani, dan lain lain. Jawapannya BOLEH. Anda boleh tengok channel Astro pada Android box. 

Tapi bukan semua android box tau. Jadi, dalam artikel ini saya kongsikan senarai Android box boleh tengok Astro untuk anda. Berserta dengan link pembeli online dari trusted seller. 

Long Tv


Long Tv adalah Android box yang menjadi pilihan utama. Sebab utama adalah ia satu-satunya yang mempunyai lesen Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM). Lesen ini adalah kebenaran untuk menyiarkan saluran tv dalam dan luar negara. 

Baca: Kelebihan Long TV, Ini Yang Patut Anda Tahu!

Sekali bayar dengan harga RM399, anda boleh tengok ratusan channel termasuk Astro. Boleh download Netflix, Youtube, Spotify, dll. Ada juga unlimited filem dan tv siri yang sentiasa dikemas kini agar anda sentiasa dapat kandungan terbaharu. 

Harga: RM399

Beli di sini: https://invl.io/clj8uk9

MX10 PRO Android TV BOX

Selain Long Tv, masih ada Android box lain yang boleh tengok saluran tv live. MX10 Pro contohnya turut menyediakan ciri tersebut. Namun, ia tidak berlesen. 

Tetapi masih lancar dan saluran yang di sediakan tidak jauh bezanya dengan Long Tv. Cara tengok Astro free di android box ini adalah dengan memuat turun aplikasi Kilau Tv.

Android 9.0, 4GB RAM, dan storan 32GB. Malah, tersedia dengan port USB sekiranya anda nak tengok kandungan dari pendrive.  

Peranti ini agak hangat di Tiktok.  Stabil dan lancar untuk tonton video penstriman dan Youtube. Filem dan siri tv terkini juga disediakan untuk anda sekeluarga. 

Harga: RM190

Beli di sini: https://invl.io/clj8ulu

 

Artikel berkaitan:

+ 8 Tips Mmeilih Android Tv Box

+ 12 Android Box Terbaik dan Berbaloi 2023

+ Keburukan Long Tv - Ini Yang Patut Anda Tahu

+ 7 Android Box Terbaik di Malaysia

 

MYVIU K2 Android Box

Android box boleh tengok Astro seterusnya adalah MYVIU K2. Tak sampai RM350, sekali bayar dan anda dah boleh nikmati pelbagai saluran. 

Peranti ini lancar, senang digunakan dan kelajuan internet yang diperlukan cuma 1.5mbps sahaja. Saluran Astro seperti Ria, Prima, Awani, dan Arena juga disediakan termasuklah ratusan lagi dari dalam dan luar negara. 

Berbaloi kerana yang ini custom made, kandungan yang telah ditetapkan supaya kena dengan selera rakyat Malaysia. 

Harga: RM319

Beli di sini: https://invl.io/clj8un1

WatchPad Android TV Box 4K

Apa yang best tentang Android box ini adalah ia menyokong kandungan 4K. Namun, tv anda seharusnya menyokong paparan 4K supaya anda boleh menikmati video dengan visual mengagumkan. 

Memang seronok kerana Netflix dan Disney Plus memiliki banyak filem 4K. 

 4GB Ram + 32GB Rom, memang lancar dan tidak lag. Ia juga menyokong WiFi 2.4GHz / 5.8GHz.   Amat berbaloi untuk tontonan seisi keluarga. 

Harga: RM349

Beli di sini: https://invl.io/clj8uoz

Mi Tv Stick

Mi Tv Stick ni tak boleh tengok Astro, tapi saya masukkan dalam artikel ini kerana ia adalah Android box terbaik di pasaran hari ini. Produk Xiaomi tak pernah mengecewakan. Boleh baca full review di sini - Mi Tv Stick Review

Bersaiz kecil, senang untuk anda bawa ketika travel. Ia juga disahkan Google dan tersedia dengan pelbagai pre installed apps seperti Prime, Youtube, Netflix, Disney dan banyak lagi. 

Selain itu, anda juga boleh main video game. YES! Cuma muat turun game and ready to play. 

Ia terbina dengan Google Assistant, dan Chromecast di mana kandungan dari telefon boleh dipaparkan pada kaca tv.  

Beli di sini:

Memang best bila dah ada Android box ni. tak perlu fikir soal komitmen bulanan. Cukup dengan ada wifi, dah boleh tengok semua konten dari saluran tv live hinggalah unlimited filem dan siri tv best. Semoga artikel Android box boleh tengok Astro ini bermanfaat.


Tags

Post a Comment

0Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top