16 Produk Memutihkan Kulit Lelaki di Watsons

0

Produk Memutihkan Kulit Lelaki di Watsons | Ramai lelaki di luar sana mendambakan kulit yang cerah dan berseri. Kulit yang bersih dan flawless makes you look better dan anda juga lebih berkeyakinan di khalayak ramai. 

Sebenarnya untuk mendapatkan kulit yang putih dan cerah tidaklah terlalu sukar. And it is not wrong selagi tahap kecerahan yang nak dicapai itu realistik. Contohnya kalau anda miliki kulit kusam & tak bermaya, berjerawat, dan berjeragat, anda boleh cerahkan kulit agar lebih berseri. 

Caranya memutihkan kulit lelaki adalah: 

  1. Mengamalkan rutin penjagaan kulit
  2. Memakai produk yang mengandungi (Vitamin C, niacinamide, AHA, alpha arbutin)
  3. Menjaga kebersihan kulit

Dalam artikel ini saya akan senaraikan beberapa produk memutihkan kulit lelaki dengan berkesan. Produk-produk ini boleh didapati di Watsons. Saya cenderung rekomen produk yang dijual di Watsons atau dugstore sebab selamat dan bebas merkuri. Di drugstore juga banyak produk memutihkan kulit lulus KKM.

PENCUCI MUKA

Hada Labo AHA + BHA Mild Exfoliating Face Wash


Jenama dari Jepun yang sudah tidak asing lagi. Pemilik kulit flaswless mesti guna salah satu produk Hada Labo. Kandungan utama cleanser ini adalah AHA/BHA yang mampu menanggalkan sel kulit mati dan menyerlahkan kulit yang sihat. 

Ia membersihkan habuk, kotoran dengan efektif, serta menyingkirkan minyak berlebihan. 

Kandungannya 'mild' sahaja. Maksudnya boleh guna setiap hari tanpa mengeringkan kulit. 

Harga: RM20

Beli di sini: https://invl.io/cljq0ms

 

Artikel berkaitan:

+ 12 Produk Skincare Untuk Lelaki di Watson

+ 11 Pencuci Muka Lelaki Untuk Kulit Berminyak dan Berjerawat  

+ 11 Sunscree Terbaik di Malaysia

Wardah White Secret Facial Wash with Natural AHA

Tiada lagi masalah kulit kusam atau tona tak sekata. Bahkan ia slightly mencerah, thanks to AHA/BHA yang terkandung di dalamnya.

Membersih jauh ke dalam pori agar tidak tersumbat dengan kotoran yang membawa kepada jerawat. Langsung tidak mengeringkan atau buat kulit tegang. Malah, kulit lebih mulus dan lembut.

Biarpun memiliki bahan premium yang kebiasaanya boleh ditemui dalam produk mahal, Wardah tetap menjualnya dengan harga mampu miliki. sebab itulah jenama ini popular di Malaysia. 

Harga: RM11

Beli di sini: https://invl.io/cljq0mh

SERUM

Serum merupakan produk yang mengandungi bahan tertentu untuk merawat masalah kulit. Pemakaian serum tidak wajib seperti pencuci, moisturizer dan sunscreen. Tetapi sekiranya ada ada masalah kulit tertentu, pakai serum adalah digalakkan.

Kalau anda nak achieve kulit cerah, pakai serum yang ada vitamin c, niacinamide atau alpha arbutin.

Axis Y Dark Spot Correcting Glow Serum

Serum paling terkenal untuk tahun 2022 - 2023 sebab berjaya buat muka flawless dan slightly brightening your skin. Saya sendiri pakai dan cukup impressed dengan hasilnya. 

Ia mengandungi ada 5% niacinamide yang boleh kurangkan bintik hitam, bekas jerawat, dan ratakan tona kulit. 

Di samping itu, serum ini juga ada squalane dan papaya extract yang boleh kurangkan lingkaran gelap bawah mata dan elak kulit dari nampak lebih tua dari usia. Tolong la beli serum ni, hati-hati dengan fake product. Saya share link preferred seller kat bawah.

Harga: RM65 (full size) | RM9.30 (mini)

Beli di sini: https://invl.io/clf0a73

Y.O.U Radiance Up! Antioxidant Serum

Kalau nak glow up, kurangkan kulit kusam dan parut jerawat, anda boleh guna serum dari Y.O.U ini. Ingredients dia semua best dan efektif dalam kalau anda nak achieve kulit cerah dan glowing. Ia mengandungi Korean camellia extract, vitamin C, Symwhite, dan niacinamide. 

Tak melekit langsung dan mudah meresap pada kulit. Sesuai pakai 2 kali sehari sebelum apply moisturizer. Produk Y.O.U ni best dan semakin popular di Malaysi. Antara produk memutihkan kulit paling berkesan di Watsons. 

Harga: RM40

Beli di sini: https://invl.io/cljq0m1

Cosmoderm Niacinamide Salicylic Acid 28 Days Boosting Serum


Cosmoderm pun banyak range yang padu dan berkesan. Yang paling popular adalah cleanser dan serum niacinamide. 

Bagi serum pula, ia ada niacinamide 10% dan salicylic acid 1%. Nilai ini sudah cukup untuk memuatkan kulit anda bebas sel kulit mati dan menyerlahkan kulit yang sihat. Niacinamide pula mencerah dan buat kulit kekal terhidrasi. 

Amat ideal buat kulit kombinasi, berminyak dan ada liang pori yang besar. Highly recommended. 

Harga: RM32

Beli di sini: https://invl.io/cljq0ls

Wardah C - Defence with Vitamin C Serum

Menggunakan 10% high grade vitamin C dan aloe vera untuk mencerah dan melembapkan kulit secara semula jadi. Ia juga memperbaiki tona kulit agar lebih sekata dan membuatkan kulit sentiasa tampak cerah dan bersih. 

Ramai yang guna serum ini untuk elak penuaan, mencegah dan merawat jeragat. Sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif. Sebab serum ini tak ada bahan aktif yang boleh trigger your sensitif skin. 

Produk Wardah memang mampu milik, termasuklah serum best ini. 

Harga: RM22

Beli di sini: https://invl.io/cljq0lj

TONER

Penggunaan toner juga tidak wajib, it is an optional step in your skincare routine. Terdapat 2 jenis toner iaitu exfoliating toner (untuk buang sel kulit mati) dan hydrating toner (untuk kegunaan harian). 

Wardah Lightening Face Toner


Mild exfoliator di mana ia mengandungi glycolic acid untuk buang sel kulit mati dan slightly mencerahkan kulit. Ramai yang menggemari toner ini kerana ia ringan dengan nilai pH yang seimbang, ada niacinamide untuk kawal minyak dan kesannya kulit lebih berseri. 

Sesuai pakai 2 hingga 3 kali seminggu. Murah, dan senang didapati. 

Harga: RM7.50

Beli di sini: https://invl.io/cljq0jy

Neutrogena Alcohol-Free Toner

Sebagai pengguna tegar toner ini, saya ingin cadangkan Neutrogena Alcohol-Free Toner sebagai toner untuk kulit kombinasi dan kering. Ia diformulasi untuk membersih dan menyegarkan tanpa alkohol. 

Merupakan hydrating toner dan sesuai digunakan setiap hari untuk mendapat kelembapan yang secukupnya. Kalau anda sensitif dengan alkohol, this toner is for you. 

Selain itu, apa yang buat saya suka dengan toner ini adalah ia boleh keluarkan kotoran yang tidak mampu dibersihkan cleanser. Kalau guna cotton pad, korang boleh lihat kotoran dan daki yang tertanggal. 

Oh ya, sekarang ni they came with new packaging tau. 

Harga: RM17

Beli di sini: https://invl.io/cljq0iv

Cosmoderm Niacinamide Calming Toning Water

Merupakan exfoliating toner yang sesuai digunakan 2 - 3 kali seminggu sahaja. Diformulasi untuk kulit berminyak dan kombinasi. Ia ada niacinamide dan salicylic acid untuk kawal minyak dan bersihkan pori dari tersumbat. 

Ini adalah untuk pastikan jerawat aktif cepat kering da hilangkan parut kemerahan. Menjadikan kulit sentiasa bersih dan segar. 

Harga: RM20

Beli di sini: https://invl.io/cljq0ib

MOISTURIZER

AIKEN Vita-C Brightening Moisturizer

Tengok nama produk pun dah tahu fungsinya. Kandungan utama pelembap ini adalah vitamin C untuk bantu slightly mencerah dan pastikan kulit kekal terhidrasi. Namun don't expect kesan cerah sebab ini adalah mosturizer sahaja. 

Vitamin C ini bagus untuk kulit kusam, hilangkan parut jerawat, dan rawat jerawat yang masih aktif. 

Selain itu, ia juga sesuai untuk kulit berminyak sebab ia irngan, bertekstur gel, dan tidak melekit. 

Harga: RM13

Beli di sini: https://invl.io/cljq0hu

Skintific MSH Niacinamide Brightening Moisture Gel

Brand Skintific ini juga tidak kurang hebatnya. Cukup terkenal di Tiktok. Skintific ada moisturizer yang fokus kepada mencerah secara semula jadi agar kulit segar dan berseri. 

MSH Niacinamide Brightening Moisture Gel mengandungi bahan terbaik seperti arbutin, dan ceramide tau. Ini untuk memastikan kulit anda bebas parut bekas jerewata yang merah, hilangkan dark spots, dan ratakan tona kulit. 

Ceramide ni boleh kuatkan skin barrier agar tidak mudah terdedah kepada kekeringan serta kawal minyak berlebihan. Pori juga semakin kecil dan kulit lebih mulus.

Harga: RM53

Beli di sini: https://invl.io/cljmz2s

Wardah Perfect Bright Moisturizer

Bertekstur krim namun tidak terlalu pekat dan masih boleh dipakai oleh pemilik kulit berminyak. Ia juga cepat meresap dan tidak melekit atau buat muka berkilat. Malah, ia ada effect brightening powdery yang buat kulit nampak matte.

Ia ada niacinamide untuk mencerah dan kawal minyak. Ini adalah antara produk Wardah yang laku keras tau. Sebab ia mesra untuk semua jenis kulit termasuklah berminyak. 

Harga: RM8.50

Beli di sini: https://invl.io/cljq0hi

Clinelle Purifying Gel Moisture

Produk memutihkan kulit lelaki di Watsons seterusnya adalah Clinelle Purifying Gel Moisture. Bertekstur gel yang cukup ringan sesuai untuk sesuai jenis kulit termasuklah kulit sensitif. 

Moisturizer ini mengandungi glycerin untuk cooling effect dan sodium hyaluronate agar kulit kekal lembap sepanjang hari. 

Tidak ketinggalan, niacinamaide, salicylic acid dan tea tree oil untuk merawat jerawat aktif dan bintik-bintik merah. 

Harga: RM21

Beli di sini: https://invl.io/cljq0gz

SUNSCREEN

Biore UV Perfect Milk Moisture

Paling popular di Watsons, sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit berminyak. Langsung tak melekit atau bercapuk. Malah, ia beri kesan matte. Testurnya cari bak susu dan mudah meresap.

Nilai SPF50 iaitu jumlah terbaik untuk protect kulit terutama dengan keadaan cuaca di Malaysia. Perfect Milk Moisture ini kalis peluh dek kerana formula hebatnya yang buat ia kekal dan terus melindungi kulit.

Harga: RM11

Beli di sini: https://invl.io/cljq0gp

Sunplay UV Whitening Moisture Gel

Sunscreen ini tidak kurang juga hebatnya. Jarang ditemui di drugstore sebab asyik sold out je. Memiliki 3 kandungan melembap. Salah satunya adalah hyaluronic acid yang boleh 'lock air' dan meninggalkan kesan lembut pada kulit. 

Tak ada kesan white cast. White cast ni macam tompokan putih macam foundation tu. Sunplay ni dah banyak keluarkan sunscreen dan sunblock. So, produk mereka amat dipercayai. This one memang best untuk kegunaan setiap hari.  

Harga: RM29

Beli di sini: https://invl.io/cljq0ge

3W Clinic Intensive UV Sunblock Cream 

Viral kerana keberkesanan dan harganya yang berpatutan. Jenama dari Korea ini ada ekstrak aloe vera yang berfungsi untuk melembapkan kulit dan mengelakkan iritasi. 

SPF 50+ dan PA+++ iaitu nilai yang terbaik untuk cuaca Malaysia agar anda mendapat protection secukupnya dalam masa beberapa jam. 

3W Clinic ini tak ada di Watsons, tetapi boleh didapati di drugstore Aeon Wellness. Atau, anda boleh beli secara online. 

Harga: 7.80

Beli di sini: https://invl.io/cljq0g2

Vitamin memutihkan kulit di farmasi:

Selain kulit wajah, anda juga boleh cuba vitamin sebagai produk memutihkan badan di Watson.

+ NH Colla Plus Advance

+ White Lab Capsule

+ Blackmores Buffered C Tab

Semoga produk memutihkan kulit lelaki di Watsons ini bermanfaat. Sebagai lelaki, anda juga berhak untuk menjaga kulit muka. Wajah yang bersih dan cerah membuatkan anda kelihatan lebih berketerampilan.

Tags

Post a Comment

0Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top