'Pewdiepie' Channel No. 1 di Youtube

4
Pewdiepie, sebuah channel yang dikendalikan oleh lelaki berbangsa Swedish berusia 23 tahun diangkat sebagai channel yang memiliki paling ramai langganan di laman Youtube.

Pewdiepie (baca 'piu-di-pai') atau nama sebenarnya Felix Kjellberg berjaya mengatasi rekod yang sebelum ini dipegang oleh Ian Hecox dan Anthony Padilla iaitu pemilik channel Smosh dengan 11,915,435 langganan berbanding Smosh yang hanya memiliki 11,915,062 langganan.

Felix (tengah), bersama dengan Ian dan Anthony dari Smosh
Channel Pewdiepie lebih menjurus kepada komentator permainan video yang dimainkan oleh Felix. Bunyi macam takde apa-apa yang menarik kan? Tapi personaliti Felix yang sebenarnya berjaya menarik perhatian ramai. Beliau sering tampil dengan pelbagai lawak jenaka dan berkelakuan seolah-olah berada dalam permainan video terutama yang ber-genre seram.


Selain berjaya menjadi #1 Most Viewed YouTube Channel Worldwide, Pewdiepie juga berjaya mencapai 221 juta tontonan pada Julai, dan secara purata menerima 54,508 langganan setiap hari, 2,271 setiap jam, 28 setiap minit, dan satu dalam setiap 1.6 saat. Pada saat entry ini ditulis, channel berkenaan telah pun mencecah 11,970,863 langganan.

The Last Of Us
Selalu jugak tengok video Piewdiepie ni, my favorite video was The Last of Us. Walaupun game tu ber-genre action-adventure survival horror, ia bijak bermain dengan emosi dan saya kira tak ada satu part pun yang boring. Ditambah dengan gelagat Felix, game tu menjadi lebih awesome. No wonder la ramai subscribers. 



Tags

Post a Comment

4Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. aku baru langgan pewdiepie ni disebabkan vlogger germani...serius kelako tgk dia main game..

    ReplyDelete
  2. haha..ingatkan gua sorang je layan mamat ni..ada gak geng rupanya..

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top