Xiaomi Airdots di Lazada Cuma RM69

0
Xiaomi Airdots di Lazada Cuma RM69 | Trend menggunakan earphone tanpa wayar (wireless earphone) semakin popular. Masing-masing mahu menggunakan earphone tanpa gangguan wayar dan boleh berada berjauhan dengan telefon tetapi masih lagi boleh mendengar lagu.

Harga wireless earphone Malaysia sangat mahal, ada yang mencecah RM800! Apple Airpods contohnya berharga RM699 di Lazada. Sejak itu, banyaklah jenama lain muncul di pasaran. Kebanyakkanya dijual pada harga sekitar RM100, masih mahal dan tidak berbaloi. Ini kerana bunyi yang tidak memuaskan dan bateri cepat habis. Tetapi Xiaomi Airdots di Lazada cuma berharga RM58 sahaja!


Murah bukan? Jenama Xiaomi ini bukan calang-calang. Selain telefon pintar, pengeluar dari China ini menghasilkan sejumlah gajet dan peralatan elektronik berkualiti. Seperti fitness tracker, Mi Box, mentol, cerek elektrik, speaker, skuter, robot vacuum, dan banyak lagi.

Spesifikasi Xiaomi Airdots


Airdots dikelaskan sebagai alternatif kepada Apple Airpods, tetapi pada harga bajet. Bagaimana dengan kualiti audionya? Adakah Airdots berbaloi untuk dimiliki?

Jom baca antara perkara yang perlu anda tahu sebelum memiliki Xiaomi Airdots.


Rekaan


Berbeza dengan wireless earphone seumpamanya yang lain, Airdots lebih kecil. Rekaannya tidak menyerlah tetapi dilihat selesa diletakkan ke dalam telinga.

[Baca] Cara Semak Xiaomi Original

Pod pengecas berpentuk seperti pil dan bersaiz sederhana.  Membuatkan ia senang di bawa ke mana-mana, malah masih lagi relevan disimpan di dalam poket.


Akan tetapi pod pengecas dibuat menggunakan bahan binaan berkualiti rendah dan ini sangat ketara. Rekaan menarik tidak dapat menyembunyikan kualiti plastik murahan yang digunakan. Bukan itu sahaja, kemasan matte ini juga mudah merangkap habuk.

Mungkin kerana itulah ia dijual pada harga rendah.

Menariknya, Airdots menawarkan kawalan butang sentuhan pada earphone itu sendiri. Ia seperti tap sekali untuk menjawab panggilan, dua kali untuk menyeru Siri/Google Assistant, dan beberapa kawalan lain.  

Kualiti Audio


Untuk wireless earphone yang berharga bawah RM100, kualiti bunyi Airdots amat cemerlang. Tidak setaraf jenama Beats atau Bose. Tetapi untuk harga bajet, kualiti treble dan bass nya baik dan seimbang.


Sesuai untuk mereka yang gemarkan muzik pop dan baik untuk bermain PUBG. Hehe! Bahkan, ia boleh menapis bunyi luar ketika mendengarnya pada volume sederhana.

Ketahanan Bateri


Satu lagi ciri utama yang sering dilihat pada sebuah wireless earphone adalah ketahanan baterinya. Airdots boleh digunakan sehingga 4 jam secara berterusan dengan sekali cas.

[Baca] Xiaomi Mi Band 4 Hanya 139 di Lazada

Ini termasuk penggunaan untuk mendengar lagu dan menjawab panggilan. Airdots tahan selama tiga hari pada penggunaan sederhana.


Ia adalah lebih pendek berbanding Airpods dan Galaxu Buds. But hey, ia berharga RM59 sahaja!

Cara guna Xiaomi Airdots


Buka fungsi 'Bluetooth' pada telefon
Tanggalkan salah satu Airdots dari pod pengecas. *Lampu LED akan berkelip untuk dipadankan
Pilih nama Airdots pada senarai telefon

Kawalan sentuhan

Kelebihan Airdots

  • Harga mampu milik
  • Kualiti audio memuaskan
  • Ringan dan portable
  • Rekaan menarik
  • Boleh dipadankan dengan semua jenama telefon pintar/tablet
  • Kawalan sentuhan
  • Boleh menyeru Google Assistant, Siri, Xiao AI
  • Kalis air IPX4

Kekurangan Airdots

  • Bahan binaan tidak berkualiti
  • Jangka hayat bateri sederhana
  • Tidak menggunakan port pengecas USB type-C


Harga Xiomi Airdots Malaysia


Sempat saya tinjau harga Airdpots di Mi Store Kota Bharu, harganya adalah RM99! Jauh berbeza dengan harga yang dijual online. Jadi untuk lebih jimat, saya cadangkan anda beli di Lazada pada harga RM69 sahaja.

Ini adalah antara yang termurah dan dipercayai di Lazada. Seller telah menjual sebanyak 1892 buah Airdots. Jika anda baca review dari pelanggan, kesemuanya positif dan berpuas hati dengan servis dan kualiti. Yang penting original!


Anda juga bakal dapat free gift silicone case.

Beli di sini - https://invol.co/clii5b


Menarik juga Xiaomi Airdots ni. Sebab itulah ia mendapat perhatian pengguna. Terutama mereka yang sudah lama mengimpikan wireless earphone dan berbajet kecil.

Saya juga merupakan pengguna Xiaomi dan cukup berminat dengan Airdots ini. Amat sesuai jika dipadankan dengan Xiaomi Mi A2 Lite. Heee! Akan tetapi saya sudahpun memiliki Bose Soundsport Wireless yang pada saya cukup sempurna.

[Baca] Pengalaman Guna Xiaomi Mi A2 Lite

Jika anda sedang mencari wireless earphones yang berkualiti dan murah, Xiaomi Airdots adalah pilihan terbaik.

Post a Comment

0Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top