11 Pencuci Muka Terbaik Untuk Kulit Kusam

0

Pencuci Muka Terbaik Untuk Kulit Kusam | Memiliki kulit kusam memang memeningkan kepala. Mana tidaknya, wajah nampak kusam, tidak bermaya, dan kelihatan lebih tua dari usia. Ini membuatkan anda tidak berkeyakinan di khalayak ramai sekali menjejaskan prestasi kerja.

Namun, masalah ini boleh selesaikan dengan penggunaan skincare yang betul. Salah satu langkah penting dalam proses ini ialah memilih pencuci muka yang betul yang direka khusus untuk kulit kusam. 

Pilih pencuci muka yang mengandungi AHA, BHA, salicylic acid, niacinamide, vitamin C, dan hyaluronic acid. Ini antara bahan penting untuk mengembalikan seri wajah agar segar sepanjang hari. 

Saya senaraikan sejumlah pencuci muka untuk kulit kusam terbaik untuk anda pilih. 

Cosmoderm Niacinamide Salicylic Acid Cleanser

Nama produk pun dah tahu fungsinya kepada kulit. Amat ideal untuk kulit kulit kusam tak tak bermaya. Pencuci muka ini mengandungi salicylic acid iaitu bahan popular yang berfungsi untuk keluarkan sel kulit mati. Menjadikan kuit segar dan berseri.

Kandungannya amat minimal, dan sesuai untuk digunakan 2 kali sehari. Manakala niacinamide pula menggantikan kelembapan yg hilang disamping kuatkan skin barrier agar tidak mudah terdedah kepada masalah kulit.  

Pilihan terbaik kalau anda tengah cari pencuci muka salicylic acid di Watsons.

Harga: RM13

Beli di sini: https://invl.io/cljcea7

CeraVe Hydrating Facial Cleanser


Menjadi rekomendasi para dermatologi, CeraVe hydrating Facial Cleanser diformulasi khas untuk kulit kering dan kusam. Kandungan best yang anda boleh temui adalah ceramides dan hyaluronic acid untuk menambahkan kelembapan pada kulit.  

Ia langsung tidak berbuih which is perfect for dry skin. Pencuci muka ini efektif dalam Ia  menanggalkan kotoran, minyak, and slightly remove makeup. Ceramide dan hyaluronic acid banyak membantu dalam mengembalikan kelembapan yang hilang.

Pencuci muka ini amat popular di Amerika. Harga agak mahal sedikit, tetapi memang berbaloi. 

Harga: dari RM29

Beli di sini: https://invol.co/cla40et

 

Artikel berkaitan:

+ 10 Pencuci Muka Untuk Kulit Kombinasi di Watsons  

+ 15 Pencuci Muka Untuk Kulit Kering

+ Skincare Untuk Kulit Kering di Watsons 

Simple Water Boost Micellar Facial Wash Gel Wash

Jenama paling popular di Watsons dan Guardian. Bagi range berwarna biru (Water Boost), ia memang dikhaskan untuk memberi kelembapan selepas mencuci.

Ringan, bertekstur gel cair yang kaya dengan mineral dan ekstrak yang membantu membersih segala kotoran yang ada. 

Range Water Boost ini memang dirumus untuk reverse balik dihidrasi, kekeringan, kekusaman, dan kulit tegang. Highli recommended! 

Harga: RM22

Beli di sini: https://invl.io/cljcedx

COSRX Salicylic Acid Daily Gentle Cleanser

Jenama popular dari Korea, Cosrx hadir dengan dua pencuci muka. Bagi yang berkulit kusam, pilihan terbaik adalah Salicylic Acid Gentle Facial Cleanser.

Kulit nampak tak bermaya, berminyak, and slightly berjerawat, this is cleanser is for you. Selain menanggalkan kotoran, pencuci muka ini turut melegakan kemerahan dan memastikan kulit kekal terhidrasi. 

Turut mengandungi BHA untuk buang sel kulit mati untuk meyerlahkan kulit yang segar dan bersih. Tak mengeringkan dan sesuai untuk mereka yang memiliki kulit sensitif. 

Harga: RM22

Beli di sini: https://invl.io/cljce7n

Dermaction PLUS Potent Triple Vitamin C Whip Facial Foam

Produk penjagaan wajah dari Watsons, berkualiti dan range ini baharu sahaja dilancarkan. Bagi pencuci muka, Potent Triple Vitamin C Whip Facial Foam menanggalkan kotoran, minyak berlebihan, dan sisa makeup dengan efektif. 

Ia lembut, malah teksturnya bak whipped cream. Hasilnya kulit lebih mulus, bersih, tanpa buat kulit rasa tegang dan kering. 

Memandangkan cleanser ini mengandungi vitamin C, ia slightly mencerah dan buat kulit berseri dan glowy. Kalau ANda cari pencuci muka untuk mencerahkan di Watsons, boleh cuba produk ini.

Harga: RM33

Beli di sini: https://invl.io/cljce7b

Eucerin Spotless Brightening Gentle Cleansing Foam

Ada masalah kulit seperti kemerahan, dark spot, kusam, dan jeragat? Nah guna cleanser dari Eucerin ini. Harganya agak keras sedikit berbanding jenama lain. Tapi it's Eucerin and it works.  

Disamping membersihkan wajah dengan baik, ia turut menanggalkan sebum berlebihan terutama pada t zone, dan buang makeup berlebihan. 

Ramai yang ada jeragat pilih pencuci muka ini kerana mencuci jauh ke dalam kulit untuk mengurangkan melanin dan jerawat. Malah, ia turut mencegah penuaan. Dalam erti kata lain, elak anda nampak lebih tua dari usia.  

Malah, ia adalah pencuci muka terbaik untuk umur 40 dan ke atas. 

Harga: RM40 (150ml)

Beli di sini: https://invl.io/cljce6p

Safi Acne Solutions Whipped Foam Sebum Cleanser

Dirumus khas untuk muka berjerawat, berminyak, dan kusam. Ini kerana kulit berminyak dan kusam ini cenderung untuk tumbuh jerawat. Banyak bahan-bahan menarik untuk menjadikan kulit berseri dan sihat. 

Contohnya AHA dan BHA untuk exfoliate sel kulit mati dan menyerlahkan kulit yang sihat serta membersih jauh ke dalam pori untuk elak liang tersumbat dengan minyak. 

Neem pun ada tau. Neem ni bak healing properties yang mampu kurangkan parut, dark spot, dan cela. harga Safi ni memang mampu milik. Sebab itulah ia kekal menjadi antara produk lokal yang digemari. 

Harga: RM15

Beli di sini: https://invl.io/cljce6h

Beauty Of Joseon Green Plum Refreshing Cleanser

Pencuci muka untuk kulit kusam seterusnya adalah dan Beauty Of Joseon iaitu produk dari Korea yang semakin mendapat tempat di hati pengguna Malaysia. 

Mengandungi green plum untuk mengurangkan cela, melembutkan kulit, dan sama sifatnya dengan salicylic acid iaitu sebagai exfoliator. Dalam masa sama ia langsung tidak mengeringkan selepas mencuci. 

Cleanser ini juga mengandungi vitamin C untuk mencerah dan jadikan wajah lebih berseri. Amat ideal untuk pemilik kulit kering dan kusam. 

Harga: RM33

Beli di sini: https://invl.io/cljce5t

Wardah Lightening Whip Facial Foam

Kalau anda mencari pencuci muka dengan harga yang lebih rendah tetapi tetapi padu dari segi ingerdients, saya cadangkan Wardah Lightening Whip Facial Wash. Jenama dari Indonesia ini keluarkan beberapa range skincare. 

Untuk kulit normal, kombinasi, kusam, anda boleh pilih range berwarna biru. Buih halus seakan whip cream bantu membersih jauh ke dalam liang pori agar terhindar dari kotoran dan excess sebum yang mengakibatkan jerawat. 

Harga: RM11

Beli di sini: https://invl.io/cljce5a

Skinmade Salicylic Acid + Gluconolactone Gentle Renewing Cleanser

Untuk pengetahuan, Skinmade yang terkenal di Tiktok ini berasal dari Jerman. Mengandungi salicylic acid dan PHAuntuk exfoliate dan buang sel kulit mati.Biarpun bersifat exfoliating, adalah mild sahaja dan sesuai digunakan dua kali sehari.

Cleanser ini gentle, boleh combat jerawat, buang minyak berlebihan, dan membersihkan kulit secara efektif. Ia turut mampu menanggalkan sisa makeup berlebihan tanpa mengeringkan kulit. 

Ia juga diformulasikan dengan Marine Algae Complex yang menguatkan skin barrier agar tidak mudah terdedah kepada masalah kulit. 

Harga:RM36

Beli di sini: https://invl.io/cljce4h

YOU Purifying Facial Foam

Pencuci muka untuk kulit kusam seterusnya adalah YOU Purifying Facial Foam. Cleanser ini kaya dengan bahan-bahan yang membuatkan kulit tampak bersih dan glowy. 

Contohnya vitamin C, niacinamide, dan tremella extract which is good untuk mereka yang memiliki kulit berjerawat. Manakala AHA pula untuk hilangkan cela, makeup berlebihan agar wajah bersih, lembut, dan cerah.

Harganya juga amat berpatutan. Amat berbaloi dengan apa yang terkandung di dalamnya. 

Harga: RM19

Beli di sini: https://invl.io/cljce2p

Zarzou Daily Deep Cleanser

Zarzou merupakan antara produk lokal yang berkualiti dan dipercayai. Kandungannya juga bukan calang-calang tau. Cleanser ini mengandungi 2% AHA and 2% BHA untuk exfoliate dan keluarkan minyak berlebihan. 

Malah, ada allantoin dan aloe vera untuk melegakan iritasi dan kemerahan. Kalau anda ada tiny bumps, whiteheads dan blackheads, memang akan suka dengan pencuci muka ni. 

Tak hairanlah kenapa Zarzou ni ramai sangat pengikut, sebab memang best!

Harga: RM44

Beli di sini: https://invl.io/cljce2c

Semoga artikel pencuci muka untuk kulit kusam ini membantu menyerikan wajah anda. Jangan lupa guna moisturizer dan sunscreen yang sesuai.

Post a Comment

0Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top