11 Serum Untuk Kulit Berjerawat Terbaik Malaysia

0

10 Serum Untuk Kulit Berjerawat | Serum adalah produk yang dipakai selepas mencuci muka dan sebelum pakai moisturizer. Ia merupakan produk yang mengandungi bahan membantu merawat masalah kulit. 

Bagi kulit berjerawat, anda perlu pilih serum yang mengandungi bahan seperti salicylic acid, niacinamide, tea tree, atau benzoyl peroxide yang boleh merawat jerawat, membersihkan pori, dan memperbaiki tekstur kulit.  

Tidak dinafikan memilih serum untuk kulit berjerawat agak sukar. Tersalah produk boleh mengakibatkan breakout atau jerawat makin teruk. Oleh itu saya senaraikan beberapa serum ideal untuk and links where you can buy them with great price.

Axis Y Dark Spot Correcting Glow Serum

Serum pertama dalam senarai sudah tentulah dari Axis Y. Kalau anda tak pernah dengar tentang produk ini, where you been?! Axis Y Dark Spot Correcting Glow Serum is super famous for a reason. Nilai niacinamide pula 5%. Boleh dikatakan serut terbaik untuk parut jerawat 2023.

Berkesan dalam mengecutkan jerawat, dark spots, dan give you the glow that you wanted. Tambahan pula kandungan papaya extract slightly hilangkan lingkaran gelap bawah mata. 

Ia ringan, sesuai pakai dua kali sehari. Packaging dalam tiub ini memang sesuai kalau yang suka travel.

Harga: RM65 (full size) | RM15 (mini) 

Beli di sini: https://invl.io/clf0a73 

Skintific 2% Salicylic Acid Anti Acne Serum

Jenama dari Kanada, serum Skintific juga antara best seller mereka tau. Ada 2% salicylic acid untuk buang sel kulit mati dan bersihkan pori dari terhasilnya jerawat. Gentle, tidak terlalu kuat. Mereka yang baru nak start guna skincare pon boleh pakai.

Kandungan lain yang menjadi bintang utama serum ini adalah niacinamide, ceramide, dan centella. Ketiga-tiga ini membantu merawat jerawat sedia ada dengan mempercepatkan healing proses. Ia juga ada anti-inflammatory yang kawal minyak berlebihan. 

Harga: RM42

Beli di sini: https://invl.io/clijdd6

The Raw Niacinamide 5% Serum

I heard so much hype about The Raw. Serum terbaik untuk kulit berminyak dan berjerawat. Dirumus khas untuk golongan ini. Kalau ada tiny bumps, whitehead/blackheads, dan pori tersumbat juga digalakkan pakai.

Ini kerana kesemua ingredients yang ada dalam serum ini memang best. Nilai niacinamide juga ideal, digabung pula dengan green tea extract. Kedua-dua bahan ini bantu kawal extra sebum yang menjadi salah satu punya utama jarawat.

Disamping itu, salicylic dan glycolic acid juga boleh exfoliate kulit berterusan, membuatkan kulit sentiasa nampak segar dan bersih. 

Harga: RM46

Beli di sini: https://invl.io/clijdhr

 

Artikel berkaitan: 

+ 10 Serum Untuk Kulit Kering

+ 10 Serum Untuk Kulit Kusam

+ 10 Toner Untuk Kulit Berjerawat

+ 11 Moisturizer Untuk Kulit Berjerawat  

Tatagaltier Bulaney Treatment Essence

Not a serum tapi saya selitkan juga dalam artikel serum Tatagaltier untuk kulit berjerawat ini kerana ia popular dan berkesan dalam merawat jerawat dan buat kulit slightly glow. Harganya pun tidak terlalu mahal.

Diformulasi untuk mengekalkan kelembapan kulit, serum terbaik untuk mengecilkan pori, repair skin barrier, baiki tona tak sekata, dan mencerahkan dark spots.

Kalau anda ada parut hitam bekas jerawat, Tatagaltier ni memang nice untuk anda. 

Harga: RM39

Beli di sini: https://invl.io/clijdnc

Healez Acne Corrective Hydrating Serum

Makin popular pula serum ni. Sebab ramai yang dah cuba dan ternyata wajah mereka yang sebelum ni dipenuhi jerawat, kini mulus! 

Berjerawat dan ada parut, boleh guna serum Healez ni. Bukan sekadar pudarkan bintik hitam dan rawat jerawat yang masih aktif, banyak lagi kelebihan serum ini. 

Contohnya kurangkan minyak berlebihan, unclog pores, memberikan hidrasi, dan elak berlakunya breakout.  

Harga: RM69

Beli di sini: https://invl.io/clijdny

The Ordinary Alpha Arbutin 2% + Hyaluronic Acid

Serum dari The Ordinari ini memang sudah terkenal dengan serum mereka yang treat pelbagai jenis masalah kulit. Alpha arbutin 2% + HA khas untuk jerawat dark spots, parut, dan jeragat. 

Serum ini bersifat antioksidan yang rawat cela disebabkan sinaran UV. Ia boleh lindungi kulit dari rosak akibat faktor persekitaran. 

Selain itu, alpha arbutin juga dikenalai dnegan kebolehan menangani penuaan dan ratakan tona kulit. Manaka hyaluronic acid pula lock air agar wajah anda sentiasa memiliki kelembapan semula jadi. 

Harga: RM44

Beli di sini: https://invl.io/clijdoh

Garden Of Eden Rosa T Acne Serum

Mengandungi tea tree oil iaitu anti bakteria semula jadi yang membantu mempercepatkan penyembuhan jerawat. Terbukti secara klinikal boleh fight acne tanpa memberikan iritasi kepada kulit. Sebab itulah serum ini selalu sold out di Watsons. 

Rosa T Acne Serum juga mengandungi vitamin E yang bertindak melembut dan membaiki tona kulit. 

Harga: RM58

Beli di sini: https://invl.io/clijdpa

Some By Mi AHA BHA PHA 30 Days Miracle Serum

Kulit berjerawat, tiny bumps, kulit kusam, dan tona tak sekata memang wajar pakai serum hebat dari Some By Mi ni. Produk dari Korea ini memang tengah hype dan bantu selesaikan masalah kulit berjerawat anda.

Ia ringan, walaupun ada banyak ingredients seperti AHA BHA dan PHA. Kandungan ini buang sel kulit mati, blackheads/whiteheads yang menjadi salah satu punca utama jerawat. 

Disamping itu tea tree oil dan centella pun ada untuk kurangkan kemerahan, meredakan kulit. Highly recommended. 

Harga: RM56

Beli di sini: https://invl.io/clijdpp

Beauty Of Joseon Glow Serum: Propolis + Niacinamide

Ini rahsia kulit glowing dan bebas jerawat. BoJ Glow Serum is created for acne prone skin supaya wajah lebih sihat dan mulus. Memiliki niacinamide yang mencerah dan beri kelembapan. Manakala propolis pula bertindak sebagai anti bakteria yang efektif dan boleh treat your acne. 

Serum ini ringan, tidak terlalu pekat dan tidak melekit. Tidak perlu khuatir kalau anda memiliki kulit berminyak. 

Harga: RM43

Beli di sini: https://invl.io/clijdqm

Cosmoderm Glow-C Super Boosting Serum

Serum untuk kulit berjerawat seterusnya adalah dari Cosmoderm. Rangkaian produk berwarna oren memang khas untuk merawat kulit acne prone. 

Apa kelebihan serum ini? Ada vitamin C untuk mengecutkan jerawat as well as mencerahkan kulit. Kandungan vitamin C yang tinggi ini juga banyak bantu cerahkan jeragat, serta menyerikan kulit kusam. 

Selamat buat pemilik kulit sensitif kerana serum ini bebas paraben, SLS, dan fragrance. 

Harga: RM33

Beli di sini: https://invl.io/clijdrm

Eucerin Pro Acne Solution Super Serum

 

Jenama Eucerin sudah tidak asing lagi dalam arena skincare yang membantu mengatasi masalah jerawat. Disyorkan oleh pakar pakar kulit dan mengandungi 100 peratus acid semula jadi untuk mengecutkan jerawat.

Sesuai untuk kulit berjerawat yang berminyak dan sensitif.

Langsung tidak buat muka berminyak. Bahkan ia cepat menyerap dan mempunya cooling sensation selepas sapuan. 

Harga: dari RM29

Beli di sini: https://invl.io/clijdsu

Nak jaga kulit wajah memang susah, terutama kalau berjerawat. Semoga artikel serum untuk kulit berjerawat ini dapat membantu anda dalam mendapatkan wajah yang mulus.

Post a Comment

0Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top